2.7

Dark Skies

En familjs tillvaro förvandlas till en mardröm när en skrämmande utomjordisk kraft tar sig in i deras hem på nätterna.

Originaltitel Dark Skies
Regissör Scott Charles Stewart
Manus Scott Charles Stewart
Genre Thriller, Skräck, Science Fiction, 2010-tal
Skådespelare Keri Russell, Josh Hamilton, Dakota Goyo, Kadan Rockett, J K Simmons, LJ Benet, Rich Hutchman, Myndy Crist, Annie Thurman, Jake Brennan, Ron Ostrow, Tom Costello (I), Marion Kerr, Alyvia Alyn Lind, Josh Stamberg

Skapad 2019-11-26 av Mr_v
Spökena må vara utbytta mot utomjordingar i Dark Skies, men annars är det mesta precis som vanligt när Blumhouse står som produktionsbolag. Intet egentligen nytt under solen, alltså, men ändå ...   Läs mer »

2019-10-09
Väldigt dålig, atmosfär och stämning är helt frånvarande. Dialogen är plattusel och allt är mest bara dåligt. Dålig film.
2018-11-11
Hopplös dålig film....
dafreakish
2018-10-07
Habil, men redigt ful, skräckfilm med uppenbart alientema. Russell är bra men Simmons äger bildrutorna den korta stund han är med. Man blir småskrämd och småroad men inte så mycket mer.
ToddDowney
2017-11-18
Tyckte filmen var bra mycket bättre än va jag kom ihåg. Mysig, spännande och förutsägbar men bra genomförd med bra skådespelare. Effekterna var relativt effektiva och snyggt gjorda. Storyn är väldigt enkel men funkar bra på de sättet de valt att lägga up historien. Väldigt bra film jag rekommenderar.
amam
2017-02-25
Stark tvåa. Ganska bra atmosfär och filmen försöker inte vara något mer än den är. Det som drar ner betyget mest är bristen på överraskningar, den följer mallen ganska troget.
Boondock_saint
2017-02-19
Jag tyckte den här var lagom mysig, slutet drar ner helhetsintrycket litegrann men inte så det sänker betyget.
yaxez
2016-08-13
Logisk clusterfuck, men förmodligen korrekt chans vi skulle ha att resista OM vi blev besökta, dvs nada.
siggelund
2016-05-05
Filmen går väl an, men slutet som tigger om uppföljare, Gaaaaah. Ner till tvåa. Utan tvekan.
Murvel48
2016-04-18
Tam och ointressant lågbudgetfilm, späckad med klyschor.
Chef-Ramsay
2016-04-17
Förstår inte folks hat mot filmen. Nervkittlande och eerie hela vägen. Grymt snyggt arbete med musik och ljud. Och slutet är nothing short of perfekt!