2.8

Dark Star

Den ultimata kosmiska komedin. Hur skulle du vara efter 20 år ombord på det utspaceade rymdskeppet Darkstar?

Originaltitel Dark Star
Regissör John Carpenter
Manus John Carpenter, Dan O\'Bannon
Genre Science Fiction, Komedi, 70-tal
Skådespelare Brian Narelle, Cal Kuniholm, Dre Pahich, Dan O'Bannon

fisk0
2019-12-06
Knappast något mästerverk, men den var underhållande och stundtals rolig, och det är mer än vad jag kan säga om de flesta komedier jag sett. Den sista filmen jag skulle rekommendera till någon som vill upptäcka Carpenter, men allmänt håller jag med Ful_fisk nedan.
2017-10-31
mazquara
2016-08-18
kan förstå om man gillar det, men det var inte riktigt för mig...
Asmorod
2015-10-09
Förutom något enstaka skämt här och där är den här filmen bara rätt och slätt asdålig på ett asdåligt sätt.
Ful_fisk
2015-08-09
Vad i hela... Liknar verkligen inte något annat jag sett. Intressant historia om tristessen på ett rymdskepp får tunga konsekvenser för den rastlösa besättningen. Berättad med stilrenhet, taffliga effekter, ett badbollsmonster och bisarr humor. Kalkon eller kreativ kultrulle? Jag lutar mig åt det senare. John Carpenters debut.
Kriffot
2015-03-12
Inte så mycket av nånting.
idd
2015-02-14
Ingen plot, ingen humor, ingen finess.
Snah
2014-12-05
Typisk badbollsrulle.
karlmats
2014-11-25
Förstår att den blivit lite kultförklarad men i ärlighetens namn var den också ofta ganska tråkig trots sin komedistämpel. Men visst, det var en studentfilm utan budget och Carpenters första film, mot den bakgrunden är det svårt att vara alltför kritisk. Det är också ett fantastiskt slut och resan dit blir aldrig direkt jobbig så en 2a ska den väl ändå ha.
Raimo_1985
2014-11-22
Svag fyra på denna tok-science fiction-komedi som är lika långsam som en hård science fiction men hur knäpp som helst :) Tokfilm!