1.7

Dark Tide

Dykinstruktören, hajexperten och dokumentärfilmaren Kate Mathieson har gjort sig ett namn genom att närma sig hajar utanför sin skyddsbur. Hennes övermod leder dock till att hon nästan blir dödad när en vithaj går till attack och hon drar sig tillbaka. Men när en rik man ger henne ett erbjudande hon inte kan säga nej till beger hon sig återigen ut på havet...

Originaltitel Dark Tide
Regissör John Stockwell
Manus Ronnie Christensen, Amy Sorlie
Genre Thriller, 2010-tal
Skådespelare Halle Berry, Olivier Martinez, Ralph Brown, Thoko Ntshinga, Luke Tyler, Mark Elderkin, Sizwe Msutu

Tatty
2017-05-24
Okej, intensiv och spännande film. Halle Berry spelar rollen bra. Fast filmen kunde kännas mörk och även lite seg men annars okej. Den kunde gärna vara brutalare och ännu spännande.
Harford
2016-01-09
Känns som de använt några halvdana scener med Halle Berry mfl och klippt in lite inköpta scener från dokumentärfilmare (sk stock photo och satt ihop en MYCKET medioker film. Konstigt att en relativt erkänd och framgångsrik skådespelare som Halle Berry lånar sig till sånt här skit. Fast man vet ju aldrig hur filmen blir när man löser in lönechecken. Sydafrikansk skräpfilm av värsta slaget. Det blir larvigt när spänningssökande människor försöker rättfärdiga ett livsfarligt betende med att "vi gör faktiskt dokumentärfilm". Jag hejade på hajarna hela tiden. Hur många gånger har vi inte sett samma story med tigrar (Siegfried & Roy), lejon (Tippi Hedren), krokodiler (Steve Irwin) stingrocka (Steve Irwin), björnar (Timothy Treadwell & Amie Huguenard) ormar etc. Dåraktiga människor som tror de kan bli kompis med ett vilt djur. Det slutar sällan lyckligt.
2015-06-09
Den på förhand tippade bruna ettan visade sig stämma. Några snygga undervattensbilder gör ingen film och 108 min av intetsägande story, trista karaktärer och noll spänning kunde kvittat.
recencent96
2014-04-05
Känns rätt så bastant, men undviker hajscenerna man vill ha, dvs när de attackerar. Det blir lite mycket Discovery Channel över det.
Maduson
2014-02-25
Nä vilken skit. Man blev så jävla less på det ständiga hoppandet i och ur den där båten och allt sabla simmande att man hejade på hajarna i slutet.
Redfield4ever
2013-09-28
Nej, fy helvete. En film som på något sätt knappt har handling fram till sista 20 minutrarna och sen ska släppa lös hajarna. Och att filmen romantiserar hajarna med vackra dokumentära bilder får mig bara att hata filmen ännu mer, för sen ska den ju fortfarande ha hajar som attackerar människor! Ett tips: påminn mig inte om hur vackert och ofarligt ett djur faktiskt är om det sen ska vara er skurk i alla fall. Det fungerar liksom inte.
TheHorrorfan
2013-04-05
Kunde ha varit mycket bättre, om det hade varit mer fart i den. En rätt så händelse lös film, tyvärr.
fidelian
2012-09-25
Riktigt bra den bästa haj filmen som gjort inga fejkade låsas hajar utan i denna andvände dom riktiga. vilket gjorde det till en bra haj film för oss riktiga hajälskare
themange
2012-09-24
Var väll helt okej, inte för överdriven och snyggt filmat utan att använda för mycket taskiga data-animeringar. lite taskigt skådespeleri men helt klart sevärd
gåsrajder
2012-09-09
Riktigt usel. De borde kostat på den mer. Lågbudgetfilm. Hajscenerna kändes som de var hämtade i från naturpogram.