3.1

Dark Waters

Den tålmodige miljöadvokaten Robert Bilott får besök av två bönder som hävdar att Dupont, ett av världens största företag, dumpar giftiga avfall i området. Robert börjar undersöka saken och upptäcker ett antal oförklarliga dödsfall. I hopp om att avslöja sanningen riskerar han sin familj, hälsa och framtid.

Originaltitel Dark Waters
Regissör Todd Haynes
Manus Matthew Michael Carnahan, Mario Correa
Genre Drama, Thriller, Biografi
Skådespelare Mark Ruffalo, Anne Hathaway, Tim Robbins, Bill Pullman, William Jackson Harper, Mare Winningham, Victor Garber, Bill Camp, Louisa Krause, Kevin Crowley, Brian Gallagher

PeterTheW
2020-11-19
Verklighetsbaserad ju. Intressant tema, börjar bra men på det hela lite småseg. Tråkigt slut.
Spook
2020-10-25
Erin Brokovich 2 :)
erosagape
2020-09-26
Bra innehåll och skådespeleri men på tok för lång, även i beaktande av att processen tog decennier.
servadac
2020-08-14
Filmen tar sig lite en bit in men sen blir det ganska tråkigt och händer inte så mycket. Det är inte precis Erin Brokovich. Anne Hathaways karaktär åldras inverterat? Också filmhistoriens mest icke trovärdigt animerade kossa.
2020-08-14
Filmen i sig är verkligen taffligt gjord men storyn är verkligen intressant och jag gillar hur vi får se flera olika perspektiv och hur systemet skildras. Så det är en klar men lite knacklig trea.
Ghostface
2020-08-11
En spretig film som aldrig riktigt lyfter eftersom den saknar riktning. Är detta ett rättegångsdrama? En thriller? En dokumentär? Vi serveras små doser av allt. Lightprodukt.
Tonti
2020-03-05
Förutsägbar iscensättning, men blir ju engagerande ändå, tack vare ämne och skådisar. Även habilt hantverk.
best_jeppe
2020-02-21
Intressant ämne och något som fortfarande är oerhört aktuellt för oss alla men hantverket i denna film lämnar en aning att önska. Den är lite konstigt redigerad och har inte alltid ett så bra flow. Stabila insatser av skådespelarna dock. Stabil 3a.