2.5

Darkman

Några brottslingar spränger ett labb och en av forskarna förmodas ha omkommit. Men i hemlighet är han vid liv och planerar att använda sig av sina forskningsresultat för att hämnas...

Originaltitel Darkman
Regissör Sam Raimi
Manus Daniel Goldin, Sam Raimi, Ivan Raimi, Chuck Pfarrer, Joshua Goldin
Genre Action, Kriminalare, Thriller, Skräck, Science Fiction, 90-tal
Skådespelare Liam Neeson, Frances McDormand, Colin Friels, Larry Drake, Nelson Mashita, Jessie Lawrence Ferguson, Rafael H Robledo, Dan Hicks, Ted Raimi, Dan Bell, Nicholas Worth, Aaron Lustig

norenorama
2021-04-08
Hade en svinbra scen och kul att se Dr Giggles, men annars var den rätt kass.
STHRUDTS
2020-08-10
Helfestlig over-the-top actionkomedi i stil med Evil Dead, med drag av både Mad Max och Burtons Batman.
pungsnigel
2018-03-14
Man måste betygsätta nostalgin och de resurser som fanns när man ger Darkman betyg.
Dream
2016-07-10
En film som åldrats! Det blir mer som en komedi än skräck, när man hör Darkmans röst är det svårt att hålla sig för skratt eller när man ser det sargade ansiktet med bandaget runt, så ser det ut som en Troma produktion i still med "The Toxic Avenger" vilket är trist. Det här är en film som i allra högsta grad hade behövt en remake med mer djup, bättre skådespelare och bättre effekter! För att uppfattas som seriös och skrämmande
dudson
2015-06-23
Mycket mörk och våldsam seriehjälte film. Men tycker inte darkman känns speciellt modern och trovärdig i dagens läge. Larry drake är ju bara för underbart ondig.

2015-05-30
Förmodligen den sämsta superhjältetrilogin som gjorts. Jag kan åtminstone inte på rak arm komma på något sämre. Det här är riktigt uselt. 2/10
2014-12-07
Här går att hitta liknande stämningar som Tim Burton lyckades med i första Batman-filmen. Det finns ett mörker och överdrivna karaktärer. Ställer man dock inte så höga krav utan mer låter sig sköljas med i historien så blir detta underhållande.
bytat
2014-11-11
stark trea.. den här typen av b-film passar Raimis lekfulla stil som handsken.. även om dess storymässiga kvaliteter förstås bara kan räcka så långt.
LacombeLucien
2014-05-28
Minns den som okej.
kanemura
2014-04-29
Fartfylld action! Många här säger att den var väldigt våldsam, vilket får mig att tro att jag har en censurerad version. Liam Neeson är käck och handlingen var lätt att förstå. En bra actionfilm helt enkelt! Kan dessutom tillägga att jag som STORT Evil Dead-fan blev alldeles till mig av en viss kameoroll i de sista sekunderna av filmerna.