The Noah's Ark Principle

Nära slutet av 2000-talet är massförstörelsevapen avvecklade. Men vissa fraktioner planerar att använda en rymdstation som ett vapen mot varandra. Astronauterna inuti kommer att avgöra världens öde.

Originaltitel Das Arche Noah Prinzip
Regissör Roland Emmerich
Manus Roland Emmerich
Genre 80-tal, Science Fiction
Skådespelare Richy Müller, Franz Buchrieser, Matthias Fuchs, Aviva Joel, Nikolas Lansky, Matias Heller

karlmats
2019-03-17
Rolles debutfilm och för en gång skull är det inte stora explosioner som driver filmen framåt, antingen var det p.g.a. budgeten eller så hade han ännu inte hittat sin nisch vid det här laget. Handlingen, som utspelar sig 1997, är hyfsat obegriplig och filmen är också rätt tråkig trots rymdmiljöerna. I slutändan funderar jag på om den här filmen gav mig nånting och jag hittade inget bra svar på den frågan. Det blir en stark 1a, den var trots allt inte provocerande, bara kass.
amam
2015-05-11
Sådär. Man kan ju se att den som gjort det har nån form av begåvning men tyvärr så lyckas den aldrig riktigt få mig speciellt investerad i karaktärerna och deras öden. Stark tvåa.
Halofreak92swe
2012-05-17
Vill så gärna se den men hittar den ingenstans :( Älskar Emmerich's filmer!!!