2.5

Dave

När USA:s president får en hjärnblödning och inte längre kan utföra sitt ämbete, ersätts han av en dubbelgångare.

Originaltitel Dave
Regissör Ivan Reitman
Manus Gary Ross
Genre Komedi, Romantik, 90-tal
Skådespelare Kevin Kline, Sigourney Weaver, Frank Langella, Kevin Dunn, Ving Rhames, Ben Kingsley, Charles Grodin, Faith Prince, Laura Linney, Bonnie Hunt

2017-10-23
2014-11-16
Det är alltid kul när en komedi begåvas med ett bra manus och detta manus fick t.o.m. en Oscarnominering. När man kombinerar detta manus med stabila och säkra skådisar som Kevin Kline och Sigourney Weaver i huvudrollerna. Många roliga stunder men också en hel del känslomässiga och allvarliga scener. Underhållande med många bra skådisar i biroller.
JanneN
2014-10-08
En film med Sigourney Weaver, Kevin Kline och Frank Langella kan aldrig bli dålig.
Djason
2012-10-23
Nja detta är väl så där, visst lite rolig och charmig är den men också lite väl sliskig för min smak.
Borrman
2012-10-01
Smått skön. Självklart löjlig, men det är väl poängen med filmen?
chow666
2010-05-10
tyckte den var bra
erosagape
2010-05-09
Eftersom den fick blödigt filmromantiska mig att känna lite i halsen får den en kanske orättvist hög 3:a - för visst kändes det som att jag hade sett historien förr, om än i liten annan tappning och med andra skådisar.
Halofreak92swe
2010-05-09
Riktigt härlig :)
zazken
2010-05-08
Lagom lättsam och underhållande nog för att hålla hela vägen.
NeeB
2010-05-07
helt ok. små söt historia.