2.1

Daylight

Holland Tunnel, som förbinder Manhattan med New Jersey, kollapsar efter en olycka med explosiva ämnen och ett dussin överlevande finner sig nu fångade under Hudson River. Tunneln kollapsar sakta med säkert och de fångade går en säker död till mötes. När taxichauffören och före detta räddningsarbetaren Kit Latura finner sig precis utanför tunneln vid kollapsen bestämmer han sig för att gå in och försöka få ut de överlevande.

Originaltitel Daylight
Regissör Rob Cohen
Manus Leslie Bohem
Genre Drama, Action, Äventyr, Thriller, 90-tal
Skådespelare Sylvester Stallone, Amy Brenneman, Viggo Mortensen, Stan Shaw, Vanessa Bell Calloway, Jay O Sanders, Karen Young, Danielle Harris, Claire Bloom, Colin Fox, Renoly Santiago, Trina McGee, Sage Stallone, Marcello Thedford, Barry Newman, Dan Hedaya

Skapad 2019-11-22 av
När några tunnor med giftigt avfall exploderar i en tunnel under Hudson-floden i rusningstrafik omkommer massor av människor. Men några få överlever längst inne i tunneln, däribland säkerhets...   Läs mer »

2018-01-19
Var länge sedan jag såg denna dåliga film!!!
2017-10-12
nja ingen höjdare
Tatty
2016-04-24
Spännande och bra film med Sylvester Stallone.
Supernaut
2014-11-21
Riktigt dålig och meningslös.
2014-10-30
Ganska spännande och rikligt exploderande film. Det är alltid lite fascinerande med människor som sitter inspärrade utan att kunna ta sig ut. Stallone är dock som vanligt ingen större skådespelare men det duger gott att titta på ändå. 2+
myslas
2014-09-27
Bättre än jag förväntat mig ändå. Skådespeleri och dialog är i grunden inget vidare men det finns ett rätt bra spänningsmoment och effekterna är fina.
Almgren
2014-02-12
Stallone är bra och filmen är skönt 90-talig, tyvärr drar några frustrerande dåliga sekvenser och enerverande biroller ned betyget rejält.
2013-12-05
Stabil katastroffilm där Stallone åter räddar dagen. Raffel av sin tid och inget värt att klaga på förutom att den innehåller mer irriterande rollkaraktärer än vad känns nödvändigt. Sly borde lämnat detta otacksamma gäng strandsatta.
92axha10
2013-11-03
Kul att se Stallone i en film som inte kretsar kring action. Underhållningsvärdet är högt och Stallone är stabil. Han har en bredd, det får jag medge.
Hanness
2013-08-17
Gillar Sly men tyvärr så var detta ingen typisk Sly film. Men en stabil 2a får den.