2.6

De blodiga stövlarnas kulle

En liten stad i västern förtrycks av den lokale bossen Honey men får hjälp från en ovanlig blandning revolvermän och cirkusfolk.

Originaltitel La collina degli stivali
Alternativ titel Boot Hill, Boot Hill: Trinity Rides Again, Trinity Rides Again
Regissör Giuseppe Colizzi
Manus Giuseppe Colizzi
Genre Action, Western, Komedi, Drama, 60-tal
Skådespelare Terence Hill, Bud Spencer, Lionel Stander, Woody Strode, Alberto Dell'Acqua, George Eastman, Victor Buono, Eduardo Ciannelli, Glauco Onorato

mahasarakam
2017-04-21
En äkta gammal spagetti-western. Rak och underhållande.
dudson
2017-02-06
Alldeles för förvirrad och spretig film för att hålla intresset uppe. tyv.
StureStenhög
2011-07-19
En riktig röra det här. Man har nån form av standardhistoria i botten, men det känns som att man utgår från att ingen kommer att bry sig om den ändå, så man försöker inte ens berätta den på ett sammanhängande sätt. Men när allt bara känns random, så blir det också väldigt svårt att känna sig engagerad som tittare. Produktionen är riktigt dålig den med, och det är egentligen bara skådespelarna som lyckas skapa viss underhållning. Woody Strode är i synnerhet sevärd, men även Hill, Spencer och Stander sköter sig bra. De räddar upp betyget till en svag tvåa
FabianBom
2008-10-22
filmen får mest en 3a för jag e ett stort fan av Hill/Spencer, men detta är den sämsta i western triologin de började med.
NEDERVETIL
2007-10-04
Helt sevärd spagetti historia....
Moj
2006-02-28
Inte helt oäven, men förvirrande stilistiskt spretig.
ThrashingMad
2005-06-09
Ganska tråkig och ointressant. Tam story.
S_Griffon
2005-04-10
Riktigt sköna western rullar!