3.2

De fem legenderna

Världens fem mest osannolika hjältar - Jack Frost, Nordan (även känd som Jultomten), Harry (Påskharen), Tandis (Tandfen) och Sandy (John Blund) - blir tvungna att slå sig ihop för att hindra en uråldrig ond ande kallad Beck (the Boogeyman) från att störta jorden i ett evigt mörker.

Originaltitel Rise of the Guardians
Regissör Peter Ramsey
Manus David Lindsay-Abaire
Genre Animerad, Familjefilm, Äventyr, Fantasy, 2010-tal
Skådespelare Chris Pine (röst), Alec Baldwin (röst), Jude Law (röst), Isla Fisher (röst), Hugh Jackman (röst), Dakota Goyo (röst), Khamani Griffin (röst), Kamil McFadden (röst), Georgie Grieve (röst), Emily Nordwind (röst), Jacob Bertrand (röst)

92axha10
2019-06-21
Rolig underhållning som inte tar sig själv på för stort allvar.
myslas
2016-09-19
Som mycket annat från DreamWorks är det helt ok men saknar något för att få den att stå ut. Sedan gillar jag inte den datorspelsinspirerade animeringen heller men det är inget som påverkar betyget.
Thavox
2016-04-21
Helt ok. Ingen superhandling precis men jag gillade karaktärerna.
karlstadtös
2015-04-25
Jättefin film <3
HappyBecca
2015-01-02
En helt okej familjefilm! Jag gillar alla de roliga skämten och scenerna som genomsyrar hela filmen :)
hsimpson
2014-12-28
Helt okej! pufred: Tor har ju fått egna filmer.
Zebulonm
2014-12-08
Min dotter tyckte den var kanonbra. Jag tyckte den var helt okey men den e inte i närheten av shrek ice age eller madagaskar som de gjort tidigare....
pufred
2014-11-26
Säkert bra för barn mellan 5-7 år. FÖR sockervaddfluffsötma. Varför var inte gud med bland de andra sagofigurerna?
Taandborste
2014-10-27
Riktigt gulligt, inte helt såld på storyn dock.
mawlen
2014-08-11
nää detta var inget för mig, får väl kolla på det med nåra små barn