1.9

De magiska skorna

En 14-årig föräldralös blir en NBA-spelare efter att han testat ett par slitna gamla basketskor med initsialerna M.J. i.

Originaltitel Like Mike
Regissör John Schultz
Manus Michael Elliot, Jordan Moffet
Genre Komedi, Familjefilm, Fantasy, 2000-tal
Skådespelare Shad Moss, Morris Chestnut, Jonathan Lipnicki, Brenda Song, Jesse Plemons, Julius Ritter, Crispin Glover, Anne Meara, Robert Forster, Eugene Levy

JanneN
2014-03-03
Härlig komedi med Hiphopparen Lil Bow Wow. Tuffingen levererar åtskillga roligheter. Det blir inte många döda sekunder i filmen. Även de andra barnen var bra. Om 5+ finns så skall den ha det.
ClintanTheKing
2012-11-24
En fin film som alltid berör. Såg denna många gånger som yngre men den är lika bra än i dag.
Eddydasilva
2011-10-04
Godkänd helt klart, dock lite förutseende tyckte ja vilket var lite tråkigt, men bra.
Luddemannen
2010-01-27
Nostalgi!!!
Clementoni
2009-03-17
Kommer ihåg att jag såg den när jag var liten, men kommer inte ihåg om den var bra...
Hitschmidt
2008-08-24
Kan förstå att barn i sju-åtta årsåldern gillar den, men den är riktigt dålig.
Wallraff
2008-02-13
töntig film
dumbass
2007-01-30
Den gav mig ingenting. Jag står helt likgiltig inför såna här filmer. Det kan inte bli annat än en etta. Lika underhållande som att sitta och titta på när färg torkar. Jag förstår varför den sändes typ tre på natten.