4.1

De misstänkta

I hamnen ligger ett utbränt skepp med 27 rykande kroppar. En FBI-agent försöker med hjälp av två överlevande att pussla ihop vad som hänt...

Originaltitel The Usual Suspects
Regissör Bryan Singer
Manus Christopher McQuarrie
Genre Kriminalare, Thriller, Mysterium, 90-tal
Skådespelare Stephen Baldwin, Gabriel Byrne, Kevin Spacey, Giancarlo Esposito, Suzy Amis, Pete Postlethwaite, Benicio Del Toro, Kevin Pollak, Chazz Palminteri, Paul Bartel, Dan Hedaya, Peter Greene

Skapad 2019-12-21 av JoeZ
Visst, det finns många filmer som slutar med 'the Grand finale'. Allt avslöjas i slutet och vi förstår hur det ligger till. Det är nästan alltför många filmer som slutar med den största slutp...   Läs mer »

Nolan91
2018-08-12
Väldigt bra story men lite för avslöjande tidigt in i filmen.
goeran
2018-07-24
Storyn i Bryan Singers The Usual Suspects är för all del smart uttänkt så filmen duger för en stunds förströelse; men så mycket mera är det inte.
Solidus
2018-01-04
Både välspelad och välskriven pussel-thriller. Jag var inte jätteimponerad första gången jag såg den, men nu (flera år senare) ser jag filmen med helt andra ögon och gillar det vad jag ser. "De misstänkta" är ett måste för alla som gillar thrillers av god kvalitet.
Frankish
2017-12-06
Vilket slöseri med tid, actionfilm är verkligen tråkig skit.
Djason
2017-11-08
Bra skådisar i en helt ok thriller men jag tycker denna rulle är en aning överskattad.
Pentothal
2017-09-29
Helt okej film med bra skådespelarinsatser. Tyvärr förutsägbar.
GinNTonic
2017-04-11
Ojojoj, vad jag mindes denna film som bättre än den är. Satte en fyra 2005, och redan då hade det nog hunnit gå några år sedan jag såg den. Mindes inget annat än slutet nu, och det är väl det enda den här filmen har idag om man ska vara ärlig. Och eftersom jag mindes slutet (det är ju en klassiker) så gav den mig nästan ingenting nu. Den är väldigt oengagerande, dålig action och handlingen är långt ifrån trovärdig. Line up-scenen är kul och Del Toros karaktär med. I övrigt en blek film. Sänker till tvåa!
Körsbär
2017-03-07
Jag har hört att denna film skulle vara en modern klassiker, då den kom var den nog legendarisk men idag har man sett många liknande filmer. Som troligtvis har lånat lite ifrån denna såklart. Filmen känns otroligt segstartad, först i slutet det börjar hända något o då pratar vi om sista halvtimmen. Blir bara en trea för mig
RustyFilm
2016-12-07
Bra och originell thriller det här. Att Christopher McQarrie fick en Oscar för bästa manus 1995 för det här förstår jag verkligen. Det är det raffinerade och detaljrika manuset som bär. Man får en del att tänka på när filmen gått i mål och det är alltid kul

2016-08-12
Gillade denna betydligt bättre första gången jag såg den. Tycker fortfarande att det är en bra thriller men inget utöver det vanliga.