3.7

De omutbara

Al Capone styrde Chicago med järnhand. Ingen kunde komma åt honom. Ingen kunde stoppa honom. Tills Elliot Ness och några utvalda män beslöt att få honom på fall.

Originaltitel The Untouchables
Regissör Brian De Palma
Manus David Mamet
Genre Drama, Kriminalare, Thriller, 80-tal
Skådespelare Kevin Costner, Sean Connery, Charles Martin Smith, Andy Garcia, Robert De Niro, Richard Bradford, Jack Kehoe, Brad Sullivan, Billy Drago, Patricia Clarkson, Vito D'Ambrosio, Steven Goldstein, Peter Aylward, Don Harvey, Robert Swan

Skapad 2019-12-05 av
Dett är 30-talet i Chicago. Det råder spritförbud. Det är maffians tid. Det är Al Capones tid. Och inget kan stå i hans väg... Eliot Ness (Kevin Costner) arbetar som polis i Chicago. Han har ...   Läs mer »

PierreLunaire
2015-09-16
Alldeles för polerat, vilket gör karaktärerna svåra att tro på. Och Morricone får ursäkta men musiken är en katastrof.
sawa
2015-08-03
Tja? Barnvagnsscenen väldigt irriterande.
Qhunden
2015-07-20
Extremt pajigt, allvarligt, hur tänkte dom? Som en risig action comic från 50-talet, helt utan djup. Basicly ett gäng hjärndöda nickedockor som tramsar runt, likt barn som bråkar. Lagen mot den hänsynslösa ondskan, law makes it righteous. Coolheten faller så jävla platt att det blir nästan blir lyteskomik. Räddas kanske lite av en del snygga scener men annars är det bara så sjukt töntigt.
sparv
2015-06-22
Otroligt pajigt. Skådespeleriet var väl inget att hänga i granen, vilket ledde till att den blev roande på ett väldigt konstigt sätt. Har åldrats rätt dåligt.
Scrapop
2015-05-31
Älskade denna när jag var yngre. Kikade på den igen och tyckte att den åldrats väldigt dåligt. Har dessutom verkligen svårt för den komiska touchen som bara känns onödig och larvig. Jämför man med andra maffiarullar så står sig De omutbara väldigt dåligt i mina ögon.
gubbtjyv
2015-05-30
Haha den här rullen har en del riktigt klockrena kalkonscener! Underhållning på hög nivå utlovas om du sätter pris på katastrofalt skådespeleri och absurd filmmusik. Jag ger den fyra av fem utläggsprillor.
gubbenviktor
2015-05-11
Allt är bra utom den konstiga 80-talsmusiken med synt och saxofon som inte alls passar till filmgenren.
PeterTheW
2014-11-13
Förbaskat bra. Att jag förbisett denna så länge!
2014-11-06
En riktigt grym maffiarulle, överträffade mina förväntnigar med råge. Det mesta är så bra som det kan bli skådespelarna, musiken, miljöerna. En mycket sevärd film med bra tempo som man kan se om och om igen.
Gigi1943
2014-10-26
Lagom humoristiska inslag - ingen överdrft med tanke på allvaret i storyn. Den var verkligen njutbar och intressant, Kevin också till sin fördel precis som Connery de alla de andra.