2.7

De sju makterna

Efter sin frus död flyttar polispsykiatrikern Cal Jamison till New York. Där hjälper han till med ett fall som rör två mördade ungdomar. Det ser ut som om de har blivit offer för ett rituellt mord.

Originaltitel The Believers
Regissör John Schlesinger
Manus Mark Frost (I)
Genre Mysterium, Skräck, Drama, Thriller, 80-tal
Skådespelare Martin Sheen, Robert Loggia, Helen Shaver, Harley Cross, Harris Yulin, Jimmy Smits, Malick Bowens, Lee Richardson, Richard Masur

Engravadlax
2018-11-02
Skrattade så att jag grymtade åt mjölkscenen.
2018-04-05
Stämningsfull 80-talsrysare som var över förväntan trevlig. Inte för mycket mambo-jambo trots det voodooinspirerarde temat. Småspännande och underhållande hela vägen och gott om stiliga scenarios från New York.
pungsnigel
2018-03-02
Troligtvis de mest överspelade skit ja sett. Varenda skådis som medverkar i denna film spelar över i varenda scen. RIktigt riktigt tröttsam film.
amam
2015-05-01
Svag trea. En ganska tidstypisk thriller kring onda kulter och exotism.
haajen
2014-12-01
En snyggt fotad film med bra atmosfär.Ssedan att det blir lite löjligt emellanåt det får man ta, hyfsat engagerad hela vägen.
DiMMUBoRGiR
2013-08-05
En riktigt bra och stämningsfull 80-talspärla med en fantastisk Martin Sheen. Den goda inledningen och den ökade spänningen laddade upp för ett starkt klimax, men där tappar filmen rejält. Själva upplösningen är också blek och bara fånig i sin iver att vara effektfull. Trots allt en stabil och klart sevärd film!
ninja
2010-04-11
Ökände ritualmördaren El Padrino de Matamoros byggde sin hemmasnickrade religion, innehållandes satanistiska ritualer och ett 20-tal mord, nästan helt och hållet på denna film. Han uppgav själv i rättegångarna att filmen förändrade hans liv fullständigt. Var försiktiga allihopa!
MattMachine
2009-08-20
Såg den när jag var ett kid och blev sjukt gripen av den spännande och läskiga intrigen. Har svårt att se den med fräscha ögon idag. Därför en solklar 4:a! ;-)
OffTheGround
2007-12-26
Lite för mycket brister här och där. Men som helhet är det en helt OK thriller. Och så är det ju 80-tal. Och New York. Det blir en stark trea.
thurmond
2007-06-14
Konstig film. Sheen oftast cool.