2.3

De tusen farornas land

En uppfinnare och hans assistent borrar sig ner från det viktorianska England till jordens medelpunkt där de hittar en försvunnen värld med förhistoriska djur och undermänskliga grottmänniskokrigare.

Originaltitel At the Earth's Core
Regissör Kevin Connor
Manus Milton Subotsky
Genre Science Fiction, Äventyr, Fantasy, 70-tal
Skådespelare Doug McClure, Peter Cushing, Caroline Munro, Cyu Grant, Godfrey James, Sean Lynch, Keith Barron

Skapad 2019-11-09 av Rubbermonster
Här kommer ett bra recept för riktigt skön underhållning: 1 del Doug McClure 1 del Peter Cushing 1 del Caroline Munro i tajt liten läderdress. 1 del regi av Kevin Connor 1 del manus baserat på...   Läs mer »

niebaotan
2015-12-02
Alldeles for fanig och tjatig matinéfilm som inte ens Cushing kan radda. 2-
Robkiller
2015-03-08
Underhållande matinéfilm med mängder av gummidräkter, odjur, explosioner och målade bakgrundskulisser... tyvärr är den hyfsat ologisk, har rätt så risiga skådespelare och är inriktad mot den yngre publiken... men den blir aldrig direkt tråkig, så den får duga...
Halofreak92swe
2012-05-01
Det här var ren skit. Rejält seg och tråkig smörja! Jag brukar inte dela ut ettor hur som helst men denna förtjänar inte ens en tvåa. Heltigenom löjlig och dålig på alla sätt, fanns ingenting bra med den förutom den vackra Caroline Munro. 1+/5.
ernils_l
2009-12-21
Kan inte ge den högre betyg. Jag somnade inte, men det var bra nära. Konstlad story, oförlåtligt fula monster och väldigt snabba vändningar. Nej, tyvärr funkar den inte. Slutet var dock småkul.
Mat1az
2009-10-18
Nja... känns som en lite sämre kopia av "The Time Machine" från 1960. Småmysig matiné känsla har den i alla fall. Går att kolla på.
akalliaridis
2009-09-12
Inga vidare karaktärer/skådespelarprestationer i den här (än en gång saboteras mycket av tafflig komedi), men tillräckligt gott om technicolorfärgade fantasivärldar och fina knasiga gummimonster för att den skulle vara ok att glo på.
Rubbermonster
2008-05-04
Den sämsta av Kevin Connors E R Burroughs filmer, men fortfarande mycket underhållande