2.1

Dead Air

Samtidigt som radioprataren Logan tar sig i ilfart till sin nattsändning så släpper några terrorceller runt om i Amerika ut en giftig gas på stora sportevenemang. Logan har inte förberett nattens program, utan ber sina lyssnare att ringa in och berätta om saker som får dem att känna sig paranoida. Den ena knäppgöken efter den andra ringer in, men efter ett par samtal som tar upp att det händer något ute på gatorna inser Logan med sitt nattsändargäng att de kanske bör blicka ut över gatorna lite. Det verkar som om människor oprovocerat attackerar varandra och det sprider sig med en oroväckande fart. Logan och teamet följer nyhetssändningarna och väljer att stanna kvar på etern för att rapportera de skakande händelserna till sina lyssnare. Innan natten är slut kommer Logan, hans kollegor och hans familj inblandade i utbrottet på ett sätt som ingen kunde förutse.

Originaltitel Dead Air
Regissör Corbin Bernsen
Manus Kenny Yakkel
Genre Science Fiction, Skräck, 2000-tal
Skådespelare Susan Ruttan, David Moscow, Patricia Tallman, Bill Moseley, Anthony Ray Parker, Navid Negahban, Lakshmi Manchu, Corbin Bernsen

TheHorrorfan
2012-07-25
Nej, det här var inte så bra. Se Pontypool istället.
ami86
2011-10-09
Njae... Inget vidare faktiskt, men tål väl att ses. Kunde dock varit så mycket bättre. Se Pontypool istället, är betydligt mer välgjord och obehaglig än vad den här filmen är. Vet inte riktigt vad det är, kanske är det skådespelarna eller kanske är det dialogerna men den här filmen känns 90-tal, och inte på ett bra sätt.
Kekz
2010-07-11
Inte ens värd att lägga ner tid på att kommentera seriöst..
kewalex
2009-11-25
Denna var inte bra.
amam
2009-11-10
Svag tvåa, den är för ologisk och med för många kassa skådisar, speciellt de som spelade lyssnare som ringde in. Plus att filmen är ganska tråkigt filmad. Corbin Bensen borde nog inte regissera. Innan jag såg filmen så hade jag förhoppningar om att det skulle vara ett seriöst försök till att göra en film om mediabevakningen av ett zombieutbrott. Tyvärr så vågade dom inte det så dom försökte köra på nån sorts B-action film halvvägs in genom filmen istället. Svag tvåa som sagt. Se Pontypool istället, den har iaf hyfsade skådisar och ett originellt manus.
flykt
2009-11-09
usch,. denna var bara konstigt. radioprat i 2timmar.