2.5

Dead Bang

Detektiv Jerry har svårt att hitta den rätta julstämningen. Han ska precis till att skilja sig och då en poliskollega mördas tar sig Jack an fallet.

Originaltitel Dead Bang
Regissör John Frankenheimer
Manus Robert Foster
Genre Action, Thriller, Kriminalare, Drama, 80-tal
Skådespelare Penelope Ann Miller, Don Johnson, William Forsythe, Bob Balaban, Michael Jeter, Frank Military, Tate Donovan, Antoni Stutz, Mickey Jones

dudson
2015-12-31
Njaae rätt seg historia detta. Johnsson springer mest runt och ser ut som en uteliggare. Det bästa är när han spyr ner ett drägg på gatan. Sen är det mycket öl reklam som smyger förbi. 2+
Gröne_Orm
2013-11-10
Johnson övertygar nästan.
johnaleks
2013-10-17
en favorit från ungdomen och jag gillar fortfarande allt med den, för en femma hade jag dock velat ha en längre film med en djupare story
2011-06-24
Tveksam i starten där den mest verkar grå och trist. Den växer dock in i handlingen och blir en riktigt bra actionthriller. Don Johnson funkar ovanligt bra post Miami Vice
FilmGuden
2010-10-08
Don Johnson är mycket bra i huvudrollen. Dramabiten i första delen av filmen gjorde den något intressant. Men sedan fokuseras enbart på spänningen. Några vassa repliker gav upphov till några skratt.
Philips
2010-05-16
Standard-rulle, men sevärd ändå.
Bomkia
2008-04-29
Gillade Don Johnson i huvudrollen och sen får man helt ok action. 3-
jonbo
2008-04-01
Standardfilm enligt mall 1A som funkar med bra skådisar och en regissör som vet vad han gör. Men mycket mer än så blir det ju inte.
IrwinFletcher
2008-03-27
Jag gillar den här. Don Johnson gör riktigt bra ifrån sig. Kräkscenen var banbrytande
Mea79
2005-12-27