Dead in Tombstone

När ett hänsynslöst gäng invaderar en liten gruvstad, mördar de sin egen ledare, Guerrero Hernandez, i ett kallblodigt maktövertagande. Dömd till evighet i helvetet, konfronteras Guerrero med Satan själv, som erbjuder honom att leverera sex själar av hans forna gäng för att undgå fördömelse!

Originaltitel Dead in Tombstone
Regissör Roel Reiné
Manus Brendan Cowles, Shane Kuhn
Genre Fantasy, Western, 2010-tal
Skådespelare Mickey Rourke, Danny Trejo, Anthony Michael Hall, Dina Meyer, Richard Dillane, Catalina Grama, Edward Akrout, Ronan Summers, Colin Mace, Daniel Lapaine, Radu Micu, James Carroll Jordan, Emil Hostina, Ovidiu Niculescu

2014-09-13
Western med övernaturliga inslag låter onekligen dammigt och trist, men tji fick jag. Reine har tidigare gjort de underhållande uppföljarna till Death Race där actionscenerna är bra. Underhållande med stiligt foto med gamle slitvargen Trejo i en huvudroll han bemästrar. Rourkes roll som nån satanfigur kanske hade haft mer att önska, men denna våldsamma bagatell till film fann jag vara helt okej.
dudson
2014-05-31
Egentligen en bagatell men är ändå rätt cool med både Trejo och Rourke i samma film. Finns även några schyssta shoot outs & rejält med machoo attityd.
StureStenhög
2014-03-01
Inte så tokigt ändå. Det är ett kul scenario, men framför allt har man en skön cast som höjer filmupplevelsen. Det är verkligen härligt att få se Danny Trejo röja upp i gamla hederliga western-miljöer., och Anthony Michael Hall är en bra bad guy, det är ju även lite fascinerande i sig att se honom som en fullvuxen karl. Dina Meyer ser man lite för sällan nuförtiden, och det faktum att Mickey Rourke dyker upp i en sån här film betyder väl att hans lilla comeback i filmens finrum definitivt är över nu, men nog är han en bra Djävul allt. Det som dock drar ner filmen lite är den usla regin och framför allt den otroligt enerverande epilepsi-klippningen. Synd, för här fanns ju potential till en riktigt minnesvärd b-rulle annars. Stark tvåa
Tepesco
2013-12-19
Underhållande b-films action som fungerar förvånansvärt bra.
jonbo
2013-12-12
Trejo och Rourke bär ju upp denna relativt välproducerade skitfilm.
Anonymus
2013-10-16
Underhållande B-film som antagligen hade varit en typisk dussinfilm på 80-talet, dock bidrar hela B-Aktion känslan till att filmen får en nästan nostalgisk charm. Överlag ganska påkostad men bitvis slarvigt ihopsatt, en dum och nästintill obefintlig handling som kompenseras med non-stop shoot em up. Hade passat fint som ett tv-spel. Trejo är såklart skuren för rollen och Rourke iträder sin klassiska laidbackvillain roll (för tankarna till the immortals) som djävulen själv. En skön dussinfilm som kommer vara bortglömd om ett år, att rekommendera om du vill slappa med några öl i soffan.
ViktorGlantz
2013-10-06
gääsp..
Dutch
2013-10-02
Rätt så bedrövlig film, men Trejo och Rourke är ändå så pass underhållande så jag ger den en svag tvåa, även kul att se bruden som dushar naken med killarna från Starship Troopers.
pungsnigel
2013-09-27
Håller inte alls, räddas upp till en 2a för att man innerst inne visste att det skulle bli riktigt kasst.