2.2

Dylan Dog: Dead of Night

Dylan Dog är en privatdetektiv med smak för det övernaturliga. Klädd i röd skjorta, svart jacka och blå jeans jagar han monster, zombies och vampyrer i Louisianas träskmarker.

Originaltitel Dylan Dog: Dead of Night
Regissör Kevin Munroe
Manus Thomas Dean Donnelly, Joshua Oppenheimer (I)
Genre Komedi, Thriller, Skräck, Mysterium, 2010-tal
Skådespelare Brandon Routh, Sam Huntington, Peter Stormare, Taye Diggs, Anita Briem, Andrew Sensenig, Brian Steele, Kurt Angle, Randal Reeder, Kimberly Whalen, Courtney J Clark, James Landry Hébert

TheHorrorfan
2012-10-07
Helt ok tycker jag, underhållande för stunden.
Scooterpie
2012-08-26
alltså vafan...
santiago
2012-07-21
Helt fruktansvärt värdelöst. En travesti och skändning av serieböckerna.
Gröne_Orm
2011-12-23
En etta inte för att det är ett totalt slöseri med förlagan utan för att jag är så evinnerligt trött på filmer som har så mörk ljussättning.
Elmore
2011-12-20
Tycker inte Brandon Routh gjorde en speciellt lysande insats i den här. Däremot var den OK som monster/komedi/skräck/äventyr-rulle. Lånar friskt men tillför också en del. Svag trea.
Tepesco
2011-11-02
Vad roligt med en positiv överraskning, trodde det skulle vara en löjlig b-film. Istället fick jag en jävligt bra stunds god underhållning! Härlig sidekick!
Robkiller
2011-09-24
Film som driver en del med zombie/vampyr/varulvsfilmer... den är aldrig seriös och faktiskt rätt löjlig... sidekicken var otroligt irriterande. Men som film så är den väl inte alltför dålig, även om den aldrig riktigt blir rolig heller. Handlingen är väl ok tillsammans med ljud och regi. Bara det faktum att de försöker ge zombies mer personlighet är rätt annorlunda. Den får duga.
Cramped
2011-09-08
Väldigt löjlig film, fast den verkar veta om det själv och det räddar den från total-flopp!
Totenkopf
2011-09-04
Satt och tänkte på Evil dead, ungefär samma känsla även om det är en helt annan historia. Bra blandning av humor och skräck.
vonadel
2011-09-03
Var ju tvungen att se denna eftersom jag har läst en hel del av serien som jag uppskattar. Kanske inte riktigt lever upp till serien, men ändå helt ok. Ganska underhållande emellanåt. Bäst var Sam Huntington som sidekick Marcus. Kändes dock lite märkligt att se "Superman" som Dylan Dog.