Dead or Alive

Kriminalaren Jojima befinner sig mitt i ett gängkrig mellan Yakuzan och en grupp skoningslösa kinesiska gangstrar. Men Jojimas ansvarskänsla för sin sjuka dotter, och den hänsynslöse kinesiske slagskämpen Ryuichis tillgivenhet för sin så kallade familj bestående av missanpassade lönnmördare, gör att de riskerar att fläcka ner Tokyos gator röda med sitt eget blod?

Originaltitel Dead or Alive: Hanzaisha
Alternativ titel D.O.A.
Regissör Takashi Miike
Manus Ichiro Ryu
Genre Komedi, Drama, Action, Kriminalare, Thriller, 90-tal
Skådespelare Susumu Terajima, Ren Ôsugi, Riki Takeuchi, Shô Aikawa, Renji Ishibashi, Hitoshi Ozawa, Kaoru Sugita, Michisuke Kashiwaya, Tomorowo Taguchi, Hirotaro Honda, Ryûshi Mizukami, Kyôsuke Yabe, Shingo Tsurumi, Dankan, Weng Hua-rong, Mizuho Koga

Zebulonm
2017-08-06
Tung början. Men slutet är ju helt jävla urflippat o drar ner betyget ett snäpp.
Ghostface
2016-04-19
Inledningsmontaget är urspårat och ösigt, filmen i sig är oförutsägbar enligt spelets alla regler.
CinemaStrange
2015-10-17
Bättre en den som skulle föreställa tvåan som inte va annat än en drama film, slutet kan ju diskuteras antagligen gjorts så för att de hade tråkigt eller ville få folk att dampa ur på't............
idd
2014-01-14
Knasig start å ännu tossigare avslutning! Däremellan hyffsad snutaction...
-kakihara-
2013-02-22
Snudd på fyra pga det bästa slutet någonsin i en film. Värd att se endast för slutet, men också för att filmen är bra!
Ragatan
2011-10-19
Tung film, jag undrar dock hur det går att göra en uppföljare.
JTP1987
2010-07-25
Verkligen coolt slut, som man verkligen inte förväntar sig
JoeL431
2010-06-22
Vad försegick i Miike's hjärna under inspelningen av slutscenerna, vill man veta det?
jingoo
2009-07-22
Jag får nog börja inse att Takashi Miike nog inte är något för mig. Jag klarar inte av sådana här ojämna filmer. Regissören är helt klart ett geni men det känns som han har en form av Tourettes där han hela tiden måste punktera det geniala med kiss&bajs-humor och diverse äckel-päckel. Ofta väldigt provocerande scener som känns kortsiktiga och meningslösa, nästan som om regissören lade dit dom för att han blev uttråkad. Om det nu var så att regissören faktiskt blev uttråkad så är det en fullkomligt logisk förklaring till slutet på filmen.
escaperel
2009-04-30
Oväntat långsam, men atmosfären är fantastisk och när en film är så mäktig att man under vissa scener (framför allt slutscenen i detta fall) är nära att fälla en tår så blir det svårt att sätta lägre än en femma.