3.2

Dead or Alive 2

Mizuki är yakuza-lönnmördare och får i uppdrag av en mindre chef att mörda en högt uppsatt ledare inom triaden. Men till hans förvåning dyker en annan man upp och skjuter ihjäl offret precis innan han själv ska skjuta; han blir inte mindre förvånad när den andre mördaren visar sig vara hans gamle barndomskamrat Shuichi. Båda flyr platsen och råkar av en slump ta sin tillflykt till deras gamla hemstad på en av Japans mindre öar. Där återförenas de med ännu en gammal barndomskamrat och diskuterar gamla minnen, medan både triaden och yakuzan har satt ett pris på Shuichis huvud. Kommer Mizuki och Shuichi att komma undan eller kommer verkligheten att hinna ifatt dem?

Originaltitel Dead or Alive 2: Tôbôsha
Alternativ titel Dead or Alive 2: Birds
Regissör Takashi Miike
Manus Masa Nakamura
Genre Drama, Action, 2000-tal
Skådespelare Shô Aikawa, Riki Takeuchi, Kenichi Endo, Shinya Tsukamoto, Ren Ôsugi, Masato, Noriko Aota, Edison Chen, Yuichi Minato, Tomorowo Taguchi, Teah, Toru Tezuka, Fumito Moriwaki

Skapad 2019-10-29 av niebaotan
Dead or Alive 2 var den första filmen ur Takashi Miikes trilogi jag fick ta del av. Jag behövde knappast bekymra mig om att jag skulle förvirra mig då denna uppföljare inte har något gemensamt m...   Läs mer »

Zebulonm
2017-08-06
Som ettan men inte lika sjukt slut...
Ghostface
2016-06-30
Snäppet vassare på grund av en oväntad tyngd i filmens känsloregister. Bra historia, påminner om Tarantino.
CinemaStrange
2015-10-17
Det här var mer som om de hade blandat ihop 3 olika filmer och drama var väl inte något jag hade förväntat mig....
Kalkonhönan
2014-12-01
Bättre än den första i trilogin på en hårsmån, mer lugn och lågmäld jämfört med föregångarens tokerier och snabba tempo, ser fram emot att se Ley Lines nu!
idd
2014-01-19
Mer av Miikes knaserier! Snäppet bättre än första..
MilkMonkey
2010-05-02
snacka väl dold pärla! många oförglömliga scener men cameltoe-biet + det runkande lejonet är filmhistoria

2009-12-27
Mycket bra. När dom drog skämtet om att en av dom skulle vara otrogen mot sin fru med klätterpålarna så var kompisstämningen verkligen på topp, jag blev alldeles varm i hjärtat!
Harkaiden
2008-05-17
Bara seg.
yangbo
2007-08-13
en bra film, det är mycket svårt att reflektera över något sånt här, men det enda jag kan säga är att det är skönt att det görs såna här typer av film, känns verkligen som en flykt från hollywood.
snowman01
2007-08-06