2.6

Dead Silence

Invånarna i staden Raven's Fair har under en tid plågats av död och elände. En änkling återvänder till staden för att undersöka vad som hände med hans döda hustru.

Originaltitel Dead Silence
Regissör James Wan
Manus Leigh Whannell
Genre Thriller, Skräck, 2000-tal
Skådespelare Ryan Kwanten, Amber Valletta, Donnie Wahlberg, Bob Gunton, Judith Roberts, Michael Fairman, Keir Gilchrist, Laura Regan, Shelley Peterson, Steven Taylor, Joan Heney, Steve Adams (I), Dmitry Chepovetsky, Enn Reitel (röst), Fred Tatasciore (röst)

Skapad 2019-10-25 av Elemental
Jamie (Ryan Kuanten) och hans flickvän Lisa (Laura Regan) får en mystisk docka som gåva från en okänd avsändare. Senare dör Lisa och Jamie förstår att något är fel med dockan. Jamie anklaga...   Läs mer »

2020-11-17
Haha, den har filmen var ju absolut underhållande dålig och hade allt som en skräck film ska ha!!! Tänk att jag har missat denna film...
2020-11-05
Rätt cool faktiskt!
Tatty
2020-10-31
Den är okej! Lite läskigt men kunde vara mer läskigare!
ShenLong
2015-07-26
kul att billie the puppet (saw-dockan) är med i en scen
silvertrain
2015-05-17
En riktigt bra rysare! Gillar James Wan! Dockor är ju ett bra tema i en skräckfilm också! Spännande och intressant handling är det också! Får en lagom fyra!
Jockson
2014-10-30
Smart vändning i slutet och en del ruggiga scener gör den sevärd om man ser den sent på kvällen. James Swan fortsätter att leverera.
WillyV
2014-07-23
Stark trea, klart underhållande. Estetiskt är den här i elitklass i genren, från foto till regi till musik och scare-scenerna förvaltas väl. Skulle vilja säga att den är bland de bättre jag sett i ghost-subgenren.
Lotso
2014-07-07
I sin helhet en helt okej film. Huvudpersonen var väldigt o-charmig, ointressant och en karaktär som man glömmer bort väldigt snabbt. Han lämnade verkligen inget avtryck överhuvudtaget. Sedan var den en del seg i en del scener som jag tyckt tog lite lång tid på sig innan den kom till huvudpoängen. Men jag fann polisdetektiven underhållande och atmosfären/bakgrunden var det absolut bästa med denna filmen. Sätt på den i bakgrunden på en Halloween fest, klicka på mute och sätt på Halloween låtar och du är i för en behaglig stämning. Samt jag fann det var en helt okej spökhistoria för en skräckfilm som höll mig intresserad hela vägen.
DrJW
2014-06-21
Har en del flaws/nackdelar i handlingen, men annars så var den här bra(är förvånad att de är många som tycker att den här var antingen sådär eller dålig, den här är definitivt en av de bra verk som James Wan har gjort. De var faktiskt skönt att se nånting som var lite annorlunda till skillnad från hans Insidious 1 och 2 och The Conjuring som i princip var samma filmer. Visst, även den här är också en spök-film, men ändå).
Anaythea
2014-05-04
Bitvis något skrämmande men sammantaget för osammanhängande för att ge ett varande intryck. Ryan Kwanten var bra förstås, men han är ju aldrig dålig i något han gör så det kommer ju inte som en överraskning.