2.4

Dead Space: Downfall

Se hur skräcken tar sin början för besättningen på USG Ishimura. Under en långväga gruvexpedition till en avlägsen planet, upptäcks en urgammal relik som sägs bevisa Guds existens och tas med ombord. Den dyrkas av vissa, men föraktas av andra. Men när den oheliga artefakten väcker en sedan länge slumrande art av rymdvarelser till liv, visar sig dess löften om himmelriket utveckla sig till rena helvetet. Kaoset är ett faktum. Blodbadet är bortom all kontroll. Och ett angrepp olikt allt annat mänskligheten tidigare skådat, har nu inletts för att störta världen i fördärv. Bered dig på den våldsamma bakgrundshistorien till tv-spelet som tar animerad vuxenfilm till nya nivåer av blodsutgjutelse och fasa. Detta är Dead Space: Downfall.

Originaltitel Dead Space: Downfall
Regissör Chuck Patton
Manus Justin Gray, Jimmy Palmiotti
Genre 2000-tal, Animerad
Skådespelare Bruce Boxleitner (röst), Nika Futterman (röst), Keith Szarabajka (röst), Jim Cummings (röst), Kelly Hu (röst), Kevin Michael Richardson (röst), Lia Sargent (röst), Hal Sparks (röst), Grey DeLisle (röst)

2017-12-23
Spelen är helt ok, men filmen? Nja, är nog inte min grej...
snöbrigad
2014-01-03
Mycket bra komplement till spelet, men troligtvis intetsägande för den som aldrig spelat Dead Space. Bra prequel som fyller på "dead Space-loren".
ShenLong
2013-04-01
det var i alla fall blodigt
MaxMackan
2013-01-14
För vad det är så är det nästan så bra det kan bli. Om man som jag menar att det är en tv-spelsfilm, gjord för de som spelat spelet och är bekanta med spelets universum och koncept. Så långt en 4a. Dock vill jag ju på FT kommentera på det hela som fristående, och då saknas det en hel del djup och bakgrund. Det som man fint brukar kalla etablering av filmens universum.
sathariel
2012-03-17
Samtliga repliker verkar skrivna av ett par fjortonåringar. De lyckas nog få med alla "coola" repliker ur de senaste 30 årens actionfilmer. Å andra sidan är ju återvinning modernt.
Nathalena
2011-06-21
Jösses, det här sög.
Angeliana
2011-06-19
Jag älskar både anime, sci-fi och skräckfilmer. Så jag förväntade mig att jag skulle bli eld och lågor över denna. Men den sög aldrig riktigt tag i mig, och var mest tråkig. Jag vill så gärna ge den högre betyg, men det räcker inte längre. var lite roliga blodiga scener jag gillade dock. Spelet är självklart tusen gånger bättre.
TheJorre
2010-07-26
Orkade inte ens se hela. Hoppade bara igenom den
TheHorrorfan
2010-07-19
Blev positivt överraskad bra film men överdrivet våldsam.
xpor
2010-06-21
En lång reklamfilm för spelet. Inget annat. En rätt bra reklamfilm dock, men man måste ju spela spelet för att få ut något. Tyvärr.