Deadbeat at Dawn

Goose, ledare för gänget The Ravens, ska sluta med gänglivet och istället tillbringa tiden med sin flickvän. Men då hon brutalt mördas av rivalerna så bestämmer han sig för att hämnas.

Originaltitel Deadbeat at Dawn
Regissör Jim Van Bebber
Manus Jim Van Bebber
Genre Action, Kriminalare, 80-tal
Skådespelare Jim Van Bebber, Paul Harper, Megan Murphy (I), Ric Walker, Marc Pitman

Skapad 2019-11-01 av pvtmurre
19-årige filmentusiasten Jim Van Bebber lyckades vinna ett stipendium till en filmskola efter att ha gjort ett 35 minuter långt kung fu-spektakel kallat Into the Black. Under andra året på skolan ...   Läs mer »

LacombeLucien
2015-12-06
Den ambition och energi som lagts ned i detta är otroligt för en sådan b-film. Kult! Här snackar vi en film som aldrig blir tråkig en enda sekund. Vilken misär, vilka miljöer, kläder, dialog.
Screwface
2012-12-12
Håller med, eländet och smutsigheten påminner mycket om Combat Shock
Screwface
2012-12-12
Grått och rått.
Mat1az
2011-09-10
De här 80 minuterna är begreppet "Video Våld" i ett nötskal. Tycker det säger allt om den här filmen. Bra skit.
2011-08-18
Fick censorer världen över att göra i brallan. Skitigt och brutalt, fast fruktansvärt dammigt och hyfsat tråkigt. Men den sista kvarten omöjliggör underbetyg. (7+/15)
Madman_86
2011-07-17
Tycker den påminner en hel del om Combat Shock vad gäller misär och skitighet, som dock är mer framträdande i ovannämnda rulle, men denna spär ändå på rätt ordentligt med rått våld och smutsiga miljöer.

2010-12-02
En gängfilm som inte är blyg med blodet. Lortig i sin produktion är den också. Tyckte slutscenen var så mäktig att den tog hem en femma.
slitenskiten
2006-07-31
Blir knappt våldsammare än såhär :D
Nervegas
2006-05-01
En av de bästa filmerna jag sett det här året. Rå, hård, ärlig och förvånansvärt gripande trots alla absurditeter. Känns som om Warriors hade haft manus av Bukowski och blivit regisserad av Fukasaku.
NHL
2005-07-27
Den här var så dålig att man skrattade rakt igenom hela filmen. Givetvis var det en solklar etta i betyg, men underhållningsvärdet gör att man måste ge den en tvåa. Skönt överdrivet blodigt. Extrem lågbudget gängvigilante. Synd bara att de dåliga men blodiga actionscenerna inte var fler...