3.4

Deadpool 2

Den kaxige antihjälten Deadpool är tillbaka efter att ha överlevt en nötkreatursattack.

Originaltitel Deadpool 2
Alternativ titel Once Upon a Deadpool
Regissör David Leitch
Manus Rhett Reese, Paul Wernick, Ryan Reynolds
Genre Komedi, Action, Äventyr, Science Fiction, 2010-tal
Skådespelare Ryan Reynolds, Josh Brolin, Morena Baccarin, Julian Dennison, Zazie Beetz, T J Miller, Leslie Uggams, Karan Soni, Brianna Hildebrand, Jack Kesy, Eddie Marsan, Shioli Kutsuna, Rob Delaney, Bill Skarsgård, Terry Crews, Lewis Tan, Stefan Kapicic (röst)

Starkbröl
2021-12-30
Väldigt roligt Bond-spoofande förtextsintro en kvart in i filmen ungefär. Det är tyvärr filmens höjdpunkt. Resten engagerar inte så mycket och typen av humor började bli trött redan i slutet av första filmen även om den var rätt bra. Gagsen under eftertexterna är helt okej däremot.
vonadel
2020-07-14
Denna har jag haft ganska länge utan att bli färdig att se den. Detta trots att jag gillade ettan ganska mycket. Tycker inte denna är riktigt lika bra. Kanske för att nu var det inte lika nyskapande liksom. Blir ganska mycket upprepning. Är ändå sevärd. 6/10
Pos
2020-06-10
Bättre än ettan. Till skillnad från de flesta Hollywoodkomedier som görs idag var denna rolig som fan. Kul med små inhopp från Terry Crews och Bill Skarsgård. Ryan Reynolds är som i föregångaren klockren.
TompiÄrGullig
2020-02-13
Stark trea. Hade jag inte varit så trött på superhjältar så hade det blivit en fyra.
theFeber
2020-01-11
Bättre än ettan! Fyndig, fartfull, rolig och egen.
2019-12-11
Väldigt mycket meta i uppföljaren och tempot är högt. det flirtas och drivs med allt inkl deras egna marvel-universum. Jag gillade den.
RichardEk
2019-08-15
En typisk uppföljare, med ungefär samma ingredienser som i första filmen, men lite extrapolerad: lite mer av skämt, action och utflippade figurer. Det är underhållande för stunden, men det känns som man har sett det förut, och vid närmare eftertanke, så är ju fallet.
ilgoga
2019-07-07
Detta var överraskande bra! Bättre än första. Lyckas vara brutal, rolig, löjlig och känslomässig utan att bli tramsig. Inte den starkaste 4:an men jag var imponerad.
2019-06-06
Jag fullständigt älskade detta. Denna film beskriver verkligen allt som jag älskar i form av action, humor, underhållning, karaktärer osv osv. Ryan Reynolds är fullständigt genialisk i rollen som Deadpool och man har verkligen använt den större budgeten på alla rätta sätt. Josh Brolin är fantastisk som vanligt och karaktären Domino(Zazie Beetz) en ny favorit. Det enda som gör mig sur är det faktum att jag väntade så här länge på att se denna filmen. Kan bli en fullpoängare vid omtitten. 4+
Murvel48
2019-04-07
Larvig dialog, larviga skämt och löjligt överdriven på alla sätt. Jag är nog för gammal för den här typen av skitfilmer.