3.4

Deadpool 2

Den kaxige antihjälten Deadpool är tillbaka efter att ha överlevt en nötkreatursattack.

Originaltitel Deadpool 2
Alternativ titel Once Upon a Deadpool
Regissör David Leitch
Manus Rhett Reese, Paul Wernick, Ryan Reynolds
Genre 2010-tal, Action, Äventyr, Komedi, Science Fiction
Skådespelare Ryan Reynolds, Josh Brolin, Morena Baccarin, Julian Dennison, Zazie Beetz, T J Miller, Leslie Uggams, Karan Soni, Brianna Hildebrand, Jack Kesy, Eddie Marsan, Shioli Kutsuna, Rob Delaney, Bill Skarsgård, Terry Crews, Lewis Tan, Stefan Kapicic (röst)

RichardEk
2019-08-15
En typisk uppföljare, med ungefär samma ingredienser som i första filmen, men lite extrapolerad: lite mer av skämt, action och utflippade figurer. Det är underhållande för stunden, men det känns som man har sett det förut, och vid närmare eftertanke, så är ju fallet.
ilgoga
2019-07-07
Detta var överraskande bra! Bättre än första. Lyckas vara brutal, rolig, löjlig och känslomässig utan att bli tramsig. Inte den starkaste 4:an men jag var imponerad.
2019-06-06
Jag fullständigt älskade detta. Denna film beskriver verkligen allt som jag älskar i form av action, humor, underhållning, karaktärer osv osv. Ryan Reynolds är fullständigt genialisk i rollen som Deadpool och man har verkligen använt den större budgeten på alla rätta sätt. Josh Brolin är fantastisk som vanligt och karaktären Domino(Zazie Beetz) en ny favorit. Det enda som gör mig sur är det faktum att jag väntade så här länge på att se denna filmen. Kan bli en fullpoängare vid omtitten. 4+
Murvel48
2019-04-07
Larvig dialog, larviga skämt och löjligt överdriven på alla sätt. Jag är nog för gammal för den här typen av skitfilmer.
karlmats
2019-01-23
Det här är väl i princip första filmen i kubik. Ryan Reynolds är fortfarande ganska mycket av en dolme och är fortfarande väldigt självgod. Skämten tar aldrig slut, och det säger jag inte som något odelat positivt. Där jag velade mellan betygen första gången inser jag ganska snabbt att det barkar mot en 2a här. Det är visserligen kreativt, men det här blir för mycket av det halvgoda. Som att försöka äta två kilo rulltårta vid ett och samma tillfälle. Det tar stopp och det går inte att engagera sig åt allt som händer. Alla bifigurer är bra medelmåttiga också. Med 25 skämt i minuten blir det svårt att ta till sig de fem, 10, kanske t.o.m. 20 roliga sakerna som händer. Det känns ändå tomt och meningslöst och hela storyn är ju bara en ursäkt för Reynolds för att göra narr av allt och alla och visa hur lite han bryr sig. Det funkar inte, en stabil 2a får han som tack för besväret. Jag är glad att Morena Baccarin fick vara med även i denna filmen då det för tankarna till Firefly som är så ofantligt mycket mer givande än den här studsbollen till film.
Robkiller
2019-01-12
Visst vissa småskämt fungerade, och några scener är bra, men överlag känns den sämre än föregångaren.
kryttan
2019-01-08
Bland de roligaste filmer jag sett! Perfekt blandning av allt. Alla är bra och betyget blir topp!
nyo267n
2019-01-08
En besvikelse med tanke på föregångaren. Fokuserar mer på att leva upp till den följa filmens rapphet snarare än att berätta en övertygande historia. Filmens Juggernaut överträffar dock en viss f.d. fotbollsspelare.
Körsbär
2019-01-06
Svårt att vara lika bra som första filmen men kom igen :) Udda och rolig film är det :)
daniel77
2019-01-06
Tja, alltså. Jag skrattade en hel del, men nu i efterhand kommer jag inte ihåg speciellt mycket. Ettan kändes mer fokuserad. Det får bli en tvåa... Eller en snäll trea (eftertext-scenerna var ju rätt briljanta).