3.4

Deadpool

En före detta legosoldat blir utsatt för ett experiment som ger honom exceptionella läkekrafter och beslutar sig för att bli Deadpool. Med sina nyvunna krafter och märkliga sinne för humor ger sig Deadpool efter den man som var nära att döda hans fru.

Originaltitel Deadpool
Regissör Tim Miller
Manus Rhett Reese, Paul Wernick
Genre Komedi, Action, Science Fiction, Fantasy, 2010-tal
Skådespelare Ryan Reynolds, Morena Baccarin, T J Miller, Ed Skrein, Gina Carano, Brianna Hildebrand, Karan Soni, Leslie Uggams, Randal Reeder, Isaac C Singleton Jr, Jed Rees, Hugh Scott, Michael Benyaer, Kyle Cassie, Style Dayne, Taylor Hickson, Stefan Kapicic (röst)

erosagape
2020-04-25
Inser att jag vuxit ifrån "under bältet-skämt" och dödande.
HansMoleman
2020-04-20
Stark trea. Underhållande och rolig, men lite ovanlig humor i denna genre.
darkmist82
2020-01-08
Marvel har för mig varit mycket överskattat, inte för att deras filmer har varit dåliga, men inte alls så imponerande som jag hade velat. Men det finns några guldkorn och deadpool är en av dem. Här får vi en film som driver med sig själv. Den har humor, action och spänning så man i slutändan känner sig nöjd. En av Marvels mest udda och bättre filmer.
päronanton
2019-11-08
Den är okej! Små rolig på sina ställen.
Murvel48
2019-10-25
Lite väl tramsig men ordentligt underhållande.
Murvel48
2019-10-25
Lite väl tramsig men ordentligt underhållande.
ekman
2019-03-24
Mycket bra i den här filmen, men jag har lite svårt för kombinationen splatter/komedi, så mer än en trea kan det nog inte bli. Dessutom tycker jag Colossus är töntig, och även om det säkert ska vara meningen så vill jag inte att han ska vara det. Colossus var en favorit i min barndoms serietidningar. Det här var mitt 3000:e betyg på Filmtipset. Synd att behöva sätta det när sajten är på väg rätt ner i träsket, men värt ett litet firande, ändå.
Körsbär
2019-01-06
Har visst missat att betygsätta denna film, men minns den som riktigt underhållande :) och udda.
Ful_fisk
2018-10-29
Nja, inte särskilt överdrivet roligt. Garvade väl till någon gång, mest åt Ferris Bueller-referensen på slutet, men annars känns hypen väldigt obefogad. Och så tokmycket modern action med, vilket framåt slutet gjorde det hela till lite för mycket snarkfest. Ungefär vad jag väntat mig alltså, så nu kan jag fortsätta skita i att se nya superhjältefilmer i fyra år till, då.
asasae
2018-09-22
Rolig, men lite för mycket våld för min del.