3.4

Deadpool

En före detta legosoldat blir utsatt för ett experiment som ger honom exceptionella läkekrafter och beslutar sig för att bli Deadpool. Med sina nyvunna krafter och märkliga sinne för humor ger sig Deadpool efter den man som var nära att döda hans fru.

Originaltitel Deadpool
Regissör Tim Miller
Manus Rhett Reese, Paul Wernick
Genre Action, Fantasy, Komedi, Science Fiction, 2010-tal
Skådespelare Ryan Reynolds, Morena Baccarin, T J Miller, Ed Skrein, Gina Carano, Brianna Hildebrand, Stefan Kapicic (röst), Karan Soni, Leslie Uggams, Randal Reeder, Isaac C Singleton Jr, Jed Rees, Hugh Scott, Michael Benyaer, Kyle Cassie, Style Dayne

ekman
2019-03-24
Mycket bra i den här filmen, men jag har lite svårt för kombinationen splatter/komedi, så mer än en trea kan det nog inte bli. Dessutom tycker jag Colossus är töntig, och även om det säkert ska vara meningen så vill jag inte att han ska vara det. Colossus var en favorit i min barndoms serietidningar. Det här var mitt 3000:e betyg på Filmtipset. Synd att behöva sätta det när sajten är på väg rätt ner i träsket, men värt ett litet firande, ändå.
Körsbär
2019-01-06
Har visst missat att betygsätta denna film, men minns den som riktigt underhållande :) och udda.
Ful_fisk
2018-10-29
Nja, inte särskilt överdrivet roligt. Garvade väl till någon gång, mest åt Ferris Bueller-referensen på slutet, men annars känns hypen väldigt obefogad. Och så tokmycket modern action med, vilket framåt slutet gjorde det hela till lite för mycket snarkfest. Ungefär vad jag väntat mig alltså, så nu kan jag fortsätta skita i att se nya superhjältefilmer i fyra år till, då.
asasae
2018-09-22
Rolig, men lite för mycket våld för min del.
Misslovemovie
2018-08-18
Jag är mest förvånad över att jag väntat så länge med att se denna, så bra! Underbar humor och snabbt tempo. Inga tråkiga scener här inte.
HasseV
2018-05-11
Börjar lite skoj men sedan tar den slut när det är 60 min kvar och detta fylls med standardscener.
kenzo2013
2018-05-10
Aldrig varit glad gör superhjälte-filmer, men den här skiljer sig stort och blev oväntat en riktigt höjdare för mig
wasteoftime
2018-02-26
Alltså, min trötthet på alla dessa superhjältefilmer verkar inte veta några gränser. Jag minns att när den här kom snackades det om hur bra den var, och vilken skön fläkt i denna trend det var. Så känns det inte alls. Mer som ett försök att göra det lite "häftigare" utan att göra något alls, egentligen. Bara lite råare, och mycket naknare. Det är ingen katastrof, visst, men det är väl knappast målet? 0,6 på SH-skalan.
Bozze80
2018-02-11
Det här var en gigantisk positiv överraskning! Så sjukt rolig, samtidigt som den är full med extremt välgjorda och våldsamma actionscener. Dessutom väldigt många bra skådisar som passar i sina roller, inte minst Ryan Reynolds!
AngelsDiary
2018-02-06