3.1

Dean Spanley

Filmen utspelar sig i det strikta edwardianska England där man inte gärna litar på män från kolonierna. Fisk Senior har sällan tid och visar lika sällan kärlek för sin son Fisk Junior. Men när de två besöker en excentrisk indier påbörjar de en underliga resa som slutligen låter den gamle mannen finna sitt hjärta.

Originaltitel Dean Spanley
Alternativ titel My Talks with Dean Spanley
Regissör Toa Fraser
Manus Alan Sharp
Genre Drama, Komedi, 2000-tal
Skådespelare Sam Neill, Jeremy Northam, Bryan Brown, Peter O'Toole, Judy Parfitt, Eva Sayer, Dudley Sutton, Charlotte Graham, Jenna Pollard, Art Malik

Samuelv
2013-12-19
svag trea, den är annorlunda och har helt klart sin charm, tillräckligt för att undra vart det hela leder till utan att bli ett sömnpiller. Lite väl lågmäld handling.
Jannebanan
2012-05-09
Insatserna av skådespelarna från den gedigna rollistan gör denna småsega och udda film sevärd. Plus också för de vackra och tidstypiska miljöerna.
ellaine
2012-04-21
Jätte fin!! Lite seg i starten men det glömde man snart.
snyltare
2011-11-24
Somnade första gången, men andra gången var den precis lika charmig som utlovades på omslaget. Det blev ju bara galnare och galnare och till sist kunde man ju bara skratta!
Ninonette
2010-12-08
Får väl bli en svag fyra det här, tack vare felfria skådespelare och en högst oväntad & underhållande historia, men hela den där hundgrejen blev lite... för mycket efter ett tag. Ser dock gärna om den.
yrkeschaufföre
2010-08-05
Why-the-face!? En stark tvåa för att den är snygg och välspelad men handlingen passerade några våningar över mitt huvud.
hsimpson
2010-02-16
Mycket märklig, men ändå ganska trevlig upplevelse, främst tack vare fina miljöer och duktiga skådespelare.
saraklara
2010-01-09
Väldigt originell film, som intresserade mig mycket, delvis på grund av just det. Humor och bra skådisar bidrar också till betyget!
cakemaker100
2009-11-08
Jag kan bara konstatera att detta inte var min typ utav film. Seg start med långa dialoger fick mig nästan att somna. Jag stängde av efter 30 min. Sådespelarna var det inget fel på men va fan är det för manus?!
Sopranos
2009-11-06
En enkel film med fantastiske dialoger og underbara skådis prestasjoner.