Dear John

Den rebelliske John hoppar av skolan och tar värvning inom armén, bara för att han inte vet vad han ska göra med sitt liv - tills han träffar sin drömtjej, Savannah. Deras ömsesidiga kärleksaffär växer snabbt till den typ av kärlek som gör att Savannah väntar på att John ska avsluta sin tjänstgöring inom armén. John drömmer också om att få flytta ihop med den kvinna som har fångat hans hjärta, men 9/11 förändrar allt. John anser att det är hans plikt att åter ta värvning.

Baserad på romanen Dear John av Nicholas Sparks från år 2006.

Originaltitel Dear John
Regissör Lasse Hallström
Manus Jamie Linden
Genre Drama, Romantik, Krig, 2010-tal
Skådespelare Channing Tatum, Amanda Seyfried, Richard Jenkins, Henry Thomas, DJ Cotrona, Cullen Moss, Gavin McCulley, Jose Lucena Jr, Keith Robinson, Scott Porter, Leslea Fisher, William Howard Bowman, David Andrews, Mary Rachel Dudley, Michael Harding, R Braeden Reed

2021-06-17
Hade nog befarat att det skulle bli smörigt och lite smörigt blev det, men inte mer än jag klarade av. även om trean inte är den starkaste så gillade jag historien. Livet kommer emellan ibland som det påvisades här och det blev en blandning av kärlek och allvar och olika personligheter, så jag trivdes rätt bra.
2019-01-27
Dravel film som är totalt värdelöst...
2018-01-27
Var det här verkligen nödvändigt? Visst får Channing visa att han kan agera men annars tillför den inte mycket, jag tycker dessutom att Amandas roll är för mesig, hon kan så mycket mer.
Körsbär
2017-10-07
Skådespeleriet är det inget fel på, tycker man till o från kunde hoppat över vissa partier o haft lite mer snabbare tempo. O slutet blir jag verkligen inte glad av, en riktig besvikelse där.
Norpan0
2017-07-02
Lågmäld... som alla Hallströms filmer. Lite för lågmäld. Sista scenen värdelös.

2017-03-17
Hade jag varit en kvinna på 60+ (för det är ju trots allt den målgruppen som flertalet av Hallströms filmer riktar sig till) så hade jag nog uppskattad denna film men nu är jag varken kvinna eller 60+ så flertalet av Hallströms filmer lär jag nog aldrig gilla.
Tatty
2017-02-01
Riktig bra, mysig och lite gripande film.
2016-10-25
Nu säger man inte "tråkig, tråkigare, tråkigast" längre. Nu säger man "tråkig, tråkigare, Lasse Hallström". Här lyckas han allvarligt talat till och med bli tråkigare än Woody Allen!
Oskar_Olw
2016-09-24
Absurd film, förstod inte ens att något skulle vara sorgligt? Den var så dålig att jag inte ens vet vad jag ska skriva faktiskt...slutet var också helt förbluffande dåligt.
AlbinWesley
2016-06-03
Hade visst sett den här tidigare, men kan inte ha varit särskilt engagerad den gången. Nu såg jag bättre, och tyckte väl att det var bättre än jag tyckte senast också. Berättelsen om pappan borde vara det centrala dock, då det är den som är särdeles mest intressant. I övrigt förvisso gott hantverk, men i slutändan för långdraget för att jag ska orka bry mig. Så tvåan får stå kvar, om än något starkare nu.