3.1

Dear White People

Fyra mörkhyade studenter går på ett Ivy League-college där en fest med afroamerikanskt tema, anordnad av vita studenter, orsakar tumult.

Originaltitel Dear White People
Regissör Justin Simien
Manus Justin Simien
Genre Drama, Komedi, 2010-tal
Skådespelare Tyler James Williams, Tessa Thompson, Teyonah Parris, Brandon P Bell, Kyle Gallner, Dennis Haysbert, Peter Syvertsen, Brandon Alter, Brittany Curran, Justin Dobies, Marque Richardson, Malcolm Barrett, Keith Myers, Ashley Blaine Featherson, Kate Gaulke

ouimadame
2017-08-27
Bra manus, men hade svårt för "filmgreppet". Tror den kan lämna sig bättre som serie än film
ouimadame
2017-08-27
yrkeschaufföre
2017-05-13
Jamen, den här har jag ju sett! när då? å vad tyckte jag? Jag sätter en trea baserat på att jag ser fram emot tv-serien men om den varit fantastisk hade jag nog kommit ihåg mer.
skogg
2017-03-13
Kanske den mest lättsmälta filmen jag sett som hanterar ämnet rasism. Snygg & kul, men inget vidare djup.
HerrNenne
2016-08-25
Viktigt men svårt ämne. Lite spretig film, och får aldrig riktig fart.
lucius
2016-08-12
sevärd, även om skådespelarna inte alla höll måttet och lingot var lite nördigt ibland.
WillyV
2016-01-20
Skön, smart och säkert riktigt jobbig att se för en del vithyade. Fin satir, återhållen ilska och väcker massor av relevanta frågor. Visst, den kunde ha varit ännu mer vass och vissa roller kunde varit ännu bättre spelade. Men - bra är den.
Zipper
2016-01-12
Rolig och träffsäker, men lite rörig. Det kändes som manus hade behövt en redaktör som rett ut det lite.
fari
2016-01-09
"Vita kan inte utsättas för rasism" är budskapet. Undvik och behåll hjärnceller.
Kajanus
2016-01-04
Intelligent och nyanserad. Dock är tempot lite för strukturlöst och ibland går den vilse i sitt eget narrativ. Men dialogen är nästan på Sorkins nivå.