2.4

Trångt i kistan

När patriarken i en trasig familj avlider, förvandlas hans begravning till en riktig familjecirkus. Försvunna kroppar, utpressning, oanständiga avslöjanden och ett lik som vägrar att stanna på sin plats ... Men det är först när familjens gamla skelett börjar ramla ut ur garderoben, som den verkliga galenskapen börjar.

Originaltitel Death at a Funeral
Regissör Neil LaBute
Manus Dean Craig
Genre Komedi, 2010-tal
Skådespelare Zoe Saldana, Keith David, James Marsden, Luke Wilson, Peter Dinklage, Martin Lawrence, Danny Glover, Chris Rock, Regina Hall, Columbus Short, Tracy Morgan, Loretta Devine, Kevin Hart, Ron Glass, Regine Nehy

ulpe01
2014-01-14
Hade roligare än förväntat, speciellt åt Marsden. Ingen stark trea, men dock en trea.
RunRiot
2013-07-03
Småkul och fyndig men ganska rörig. James Marsden stjäl dock hela showen. Skrattar mig också redlös åter Peter Dinklage, av någon anledning, när han bara står där och stirrar helt tyst. Har inte sett originalet, men blir riktigt sugen på att göra det som jämförelse.
MaxMackan
2013-06-16
3 år hollywood? Verkligen? Tyckte ni det var nödvändigt?
bryngel
2013-03-02
Man tar sig för pannan när man betänker att originalet är så fenomenalt mycket bättre. Skräp.
WillyV
2013-03-01
LaButes filmer brukar inte uppskattas, inte heller denna. Några kul scener, främst pga av Marsden och Glover, men de flesta är krystade, med onaturliga dialog och inte särskilt kul. Rock är stel, Morgan och Lawrence är som vanligt irriterande. Originalet är sannolikt flera snäpp bättre.
Totenkopf
2012-11-11
Började slötitta och blev fast, riktigt kul rulle.
scissor
2012-10-18
Dålig kopia!
McQuaid
2011-12-31
Den amerikanska humorn drar ner denna film totalt. Ska man se en version så är det originalet.
fari
2011-10-13
Originalet är oändligt mycket bättre än detta ytterst usla amerikanisering.
petson81
2011-09-22
Tycker det är svårt att betygsätta komedier, är ju inte allt för många som får en att skratta mer än ett ytterst få gånger, men tycker ändå den här funkar att se, men gemför man den med tex baksmällan så står den sig väldigt slät