2.5

Death Machine

Chaank Armaments utför experiment med en ultimat stridsmaskin som är delvis människa, delvis maskin. Projektet har hittills varit opålitligt och orsakat flera oskyldiga människors död. Geniet bakom projektet är Jack, som lever i en värld full av modeller, leksaker och tidningar. När han får sparken av Cale för att ha dödat några människor, släpper han lös sin stridsmaskin för att jaga Cale och de som står på hennes sida. Death Machine -- it feeds on your fear...

Originaltitel Death Machine
Regissör Stephen Norrington
Manus Stephen Norrington
Genre Action, Science Fiction, 90-tal
Skådespelare Brad Dourif, Ely Pouget, William Hootkins, John Sharian, Richard Brake

amam
2020-02-05
För lite scener där den titulära dödsmaskinen faktiskt dödar folk. Filmen i sig är inte dålig för att vara en B-film från 90-talet. Faktiskt bättre än medel för den typen av filmer men det innebär inte att bristerna inte drar ner helhetsintrycket ändå. Stark tvåa.
Gröne_Orm
2018-05-03
Uppfriskande.. jag blir glad när sådant här visar sig ha flugit under radarn i alla dessa år.
fisk0
2016-10-09
Den nya blurayutgåvan (som än så länge bara finns släppt i Österrike, men har engelskt ljud) var fantastisk. Minns inte i vilka format jag sett den i tidigare, men den har växt något otroligt sedan dess. Osäker på om blurayversionen även är annorlunda klippt? Knappast Verhoeven-nivå, men ändå lite blodigare än jag mindes den, men det var ett bra tag jag såg den senast.
RobinsTaste
2015-02-20
Rubbad på ett gött sätt. Jag menar riktigt, riktigt rubbad ibland! Som en inofficiell uppföljare till Hardware.
dudson
2014-06-29
As kass. Kalkon så det skriker om det!
Korben_Dallas
2013-10-05
Kom igen! de behövs mer blod, mer brutalitet, mer naket. Då hade de kunnat bli en asgrym sci-fi skräck med de fasansfulla metal monstret, men istället får vi en halvtöntig (skräck?) action som ger lite småleende och underhåller hyfsat. Hisscenen var superb få jag säg, filmen kunde tagit lärdom där ifrån sig själv.
stgurgel
2013-04-18
Idiotiskt bra
force
2013-02-07
Estetiskt fulländad om än kanske lite seg.
QiBossa
2012-04-23
Urusel film som ändå bjuder på vissa skratt, i och för sig omedvetet och på filmens egen bekostnad, men likväl. Det är däremot 120 min av ditt liv som du inte får tillbaka. Snabbsammanfattning: Deathmachine - it does death - that's it!
Halofreak92swe
2011-08-21