Death Race 2

Death Race 2 utspelar sig i en nära framtid där USA:s ekonomi börjat förfalla och den våldsamma brottsligheten är på väg bortom all kontroll. Privata fängelser har öppnats och skapat en laglös subkultur som styrs av gäng, kallblodiga mördare och sociopater. Det värsta av dessa fängelser är Terminal Island. Innanför dess murar hålls en brutal tävling som ställer fångarna mot varandra i stålförstärkta och tungt beväpnade fordon: Death Race.

Originaltitel Death Race 2
Regissör Roel Reiné
Manus Tony Giglio
Genre Action, Thriller, Science Fiction, 2010-tal
Skådespelare Danny Trejo, Ving Rhames, Robin Shou, Sean Bean, Warrick Grier, Luke Goss, Lauren Cohan, Frederick Koehler, Patrick Lyster, Tanit Phoenix Copley, Joe Vaz, Bjorn Steinbach

Skapad 2019-12-23 av chris_lambert_
Utan att ha sett ettan (dvs den med Jason Statham), lockas man att se denna filmen på grund av ett gäng birollsskådisar. Sean Bean är enligt mig en av de mest underskattade skådespelarna i värld...   Läs mer »

J.Voorhees
2017-06-12
En godkänd hjärndöd action film, det var lite cool och veta mer om karaktären Frankenstein
Murvel48
2017-04-21
Typisk hjärndöd skitfilm som bara visas på TV6. Det är inte ens underhållande, bara dumt.
Luciphere
2014-04-18
Inget vidare. Mycket ett upprepning av första filmen men svagare. Överdos av oinspirerad action. På ett sätt ett fyndigt slut men samtidigt osannolikt och påtvingat.
menschenfeind
2013-06-05
Remaken var ju inte sådär jättebra, men den här är ju klart sämre. Finns inte mycket annat än action och actionen är rätt galen. Gillade dock att en viss person blev överkörd, även om det kunde gjorts finare.
_lucifer_
2013-04-19
Tycker den var klart bättre än DR2000 och att den väver ihop fint hur Frankenstein blev till. Stark trea, snudd på en fyra i betyg!
jingoo
2013-02-14
Den förra filmen hade ju sina svagheter men den var i alla fall underhållande med sin racing-action och råa humor. Här blir det mest en enda stor gäspning. Ointressant prequel. Slutet är dock ganska roligt med scenen i baren.
2013-02-02
SÅ dålig är den inte, men jag kan inte sätta en tvåa, för så bra är den inte heller...
SalotSar
2013-01-30
ha ha - det här är bra, Combat Cars möter Das Kapital :)
Anonymus
2012-12-03
Detta är altså prologen ( trots den missvisande titeln) som förtäljer historien om grunden till DR och födelsen av den ökända Frankenstein. Filmen var bättre än förväntat trots den B-aktiga känslan, bitvis usla klippningen och de oändligt överdrivna explosionerna. DR 2000 var lite av ett skämt redan från början ( därav dess upphöjda kultstatus) DR 2 känns mer lik originalet i den bemärkningen jämfört med remaken. Meningslöst våld med mycket fake-blood och ett kvinnoporträtt mer bisarrt än vanligt. Filmen damer är antingen blodtörstiga manipulatörer eller lättfotade bitches. Dessutom några väl valda b-skådisar.
PHKirk
2012-09-29
Så jävla billigt av dem att återvinna alla bilarna från förra filmen och att sen dessutom bara använda bleka kopior av alla karaktärerna gör den så sjukt tråkig och förutsägbar.