1.7

Death Race 2050

Året är 2050 och jorden har blivit överbefolkad. För att hålla nere folkmängden något, har man börjat med Death Race. Varje år kör tävlande över USA och får poäng för att ha ihjäl folk med sina bilar.

Originaltitel Death Race 2050
Regissör GJ Echternkamp
Manus GJ Echternkamp, Matt Yamashita
Genre 2010-tal, Action, Komedi, Science Fiction
Skådespelare Manu Bennett, Malcolm McDowell, Marci Miller, Burt Grinstead, Folake Olowofoyeku, Anessa Ramsey, Yancy Butler, Charlie Farrell, Shanna Olson, Leslie Shaw, Helen Loris, Sebastian Llosa, Emilio Montero

dudson
2020-01-09
NWO radarn blinkar rött! Riktigt lökig/billig trams-film som verkligen suger ens energi ur själen".( Gore faktorn var iof" riktigt schysst.
Robkiller
2018-12-17
På ett sätt tokusel som väntat... men samtidigt har den en del skådespelare man känner igen och den är totalt oseriös, vilket gör den mer underhållande än den förtjänar...
2017-12-05
Jag vet inte ärligt talat. Att försöka göra en remake/sequel till klassiska Death Race 2000 var nog kul på pappret, men knappast i verkligheten. Och att kopiera något som var våldsamt, "farligt" och flippat på 70-talet idag blir mest löjeväckande. Det finns ändå en viss charm här även om det lika tokdåliga originalet har mycket mer av den varan.
Harford
2017-03-30
En film som på flera sätt är nära originalet, men nära skjuter ingen hare. Se originalet i stället. Den är enormt mycket bättre.
ekneB
2017-03-27
En härlig homage och uppföljare till orginalet Death Race 2000. DR2k är avsevärt mycket bättre men den här var fan underhållande, många blinkningar och i samma anda! Diggart som fan! Är det en bra film? Fuck no! Är den underhållande? Hell yeah! Stark 2a
m4e
2017-02-19
Kul självmedveten B-filmssatir... Har inte hängt med i serien sen första filmen, men denna var riktigt underhållande. Lagom mycket on-the-nose apokalypsdystopi där människor bara sitter i sina ruckel och förökar sig som kaniner. Av någon anledning är då lösningen på detta att man ska köra kust till kust i USA och samla poäng genom att köra på folk på vägen... Mycket underhållande men den andra distansen i filmen är lite segare än resten. Får landa på en stabil 3:a.
Borken
2017-01-29
total crap!
DrJW
2017-01-07
Jag var inte säker på om detta var en annan remake eller en uppföljare till den klassiska 70-tals kultfilmen Death Race 2000, som hade David Carradine, Sylvester Stallone och Mary Woronov i rollerna. Jag fick reda på Wikipedia att den här filmen är en uppföljare. Liksom den ursprungliga filmen, så är denna film också producerad av kungen av B-filmer, Roger Corman. Det är i princip samma handling som den första filmen, men intetsägande, ingen struktur, blek och har en billig nästan Asylum cgi. Du kan klassificera detta som en remake om du vill, den har samma handling och den t.o.m. upprepar vissa scener och repliker från den första filmen. Det finns två positiva saker om den här filmen: 1. Den är mycket bättre än Jason Statham-remake rullen i jämförelse. 2. Denna film har en mycket rolig action och gore scener som gör denna film sevärd. En ok uppföljare, men inte lika bra som den ursprungliga filmen och den filmen är också en av mina favorit filmer.