Death Race 2

Death Race 2 utspelar sig i en nära framtid där USA:s ekonomi börjat förfalla och den våldsamma brottsligheten är på väg bortom all kontroll. Privata fängelser har öppnats och skapat en laglös subkultur som styrs av gäng, kallblodiga mördare och sociopater. Det värsta av dessa fängelser är Terminal Island. Innanför dess murar hålls en brutal tävling som ställer fångarna mot varandra i stålförstärkta och tungt beväpnade fordon: Death Race.

Originaltitel Death Race 2
Regissör Roel Reiné
Manus Tony Giglio
Genre Action, Thriller, Science Fiction, 2010-tal
Skådespelare Danny Trejo, Ving Rhames, Robin Shou, Sean Bean, Warrick Grier, Luke Goss, Lauren Cohan, Frederick Koehler, Patrick Lyster, Tanit Phoenix Copley, Joe Vaz, Bjorn Steinbach

Skapad 2019-12-23 av chris_lambert_
Utan att ha sett ettan (dvs den med Jason Statham), lockas man att se denna filmen på grund av ett gäng birollsskådisar. Sean Bean är enligt mig en av de mest underskattade skådespelarna i värld...   Läs mer »

2012-09-01
Usel i jämmförelse med den första.sen den där jobbiga subban i filmen.kan bara bli en etta..
Bredman
2012-03-11
Inte lika bra som 1:an.
Awake84
2012-03-05
Vad Sean bean gör i denna soppa av smaklöshet kan man verkligen undra ?? Detta kan man se när man är bakfull eller väldigt trött inte annars.
2012-02-29
Två bra saker i denna prequel: Topless scenen i början och snyggare bilar än i ettan. Jag såg den bara för att jag råkat köpa den....
Djason
2011-12-05
Anser att denna är ett strå vassare än första filmen, trots att de har med en blek Jason Stathamkopia och en massa tråkiga slowmotion a la Michael Bay i parti o minut.
ErikIllacia
2011-12-02
Fruktansvärt dåliga racingscener för att finnas i en film med "Race" i titeln. Hade räknat med en urusel film men med sjysst racingaction...istället är det filmens tydliga, men ur handlingssynpunkt helt meningslösa, ställningstagande mot privatiseringar som lyfter filmen från en etta till en tvåa ;) Annars finns allt som brukar finnas, stereotypa män från olika delar av världen som slåss, brudar, bilar och explosioner. GinNTonic: Vadå omotiverade? Hon badar ju va fan.
GinNTonic
2011-12-01
Började som en väldigt ostig och överdriven actionstänkare med fånigt stenhårda män och omotiverade toplesscener och slow-motionklipp. Så fort själva racingen börjar går dock filmen ifrån underhållande till totalt obegripligt dålig. Bilscenerna är nämligen helt sönderklippta och flaxiga vilket gör att man knappt har en aning om vad som händer, och än mindre vem som leder loppet. Det känns verkligen som att de rotat i papperskorgen och återanvänt alla bortklippta actionscener från första filmen. Manuset har fler luckor än adventskalendern och försöket att väva ihop handlingen med första filmen känns som en väldigt krystad efterhandskonstruktion, verkligen inte som ett naturligt händelseförlopp. Väldigt förutsägbar om man sett första filmen, och slutet som man förstått ska komma halva filmen (och längtat efter), och som i min fantasi åtminstone skulle bli lite häftigt visade sig bara bli ett platt fall eftersom man inte bryr sig om en jävel i filmen. Urusel pruppföljare!
Eddydasilva
2011-10-26
Filmen vad riktigt våldsunderhållande och underhållande tyckte ja. Slutet hade ja dock kanske velat ändra på men fräck film och klart underhållande haha! stark 3a! Den hade endå sina fräcka scener och det var faktiskt bra gjort.
2011-09-30
Att detta i själva verket var en prequel till första filmen fattde jag efter hälften hehe. Det störde dock inte det minsta då detta var bombad våldsunderhållning till 100% utan nån större eftertanke. Inte lika påkostad i actionscenerna som första Death Race, men fräckt så det räcker ändå.
Ngdawa
2011-07-30
dethär är underhållning! lite fånigt slut, men ritkgit skön film! (har dock inte sett 1:an - än)