1.7

Death Race 3: Inferno

Den dömda polismördaren Carl Lucas, känd som Frankenstein, är en superstjärna inom den brutala racingen mellan fångar, Death Race. När han bara är en seger ifrån att vinna frihet för sig själv och sitt team blir Lucas inkastad i en helt ny tävling som är grymmare än någonting han någonsin upplevt tidigare.

Originaltitel Death Race: Inferno
Regissör Roel Reiné
Manus Tony Giglio
Genre Action, Kriminalare, Thriller, 2010-tal
Skådespelare Danny Trejo, Ving Rhames, Dougray Scott, Robin Shou, Luke Goss, Bart Fouche, Frederick Koehler, Tanit Phoenix Copley, Tanya van Graan, Hlubi Mboya, Roxane Hayward
Filmnummer 101902

Robkiller
2018-08-25
Inte direkt höga förväntningar, men med den usla regin, risiga handlingen och kassa skådespelarna höll det inte den här gången...
J.Voorhees
2017-06-12
Bättre än 2an men forfarande bara en godkänd action film, stort + för Tanya Van Graan
2013-09-21
Trista betyg här, man vet ju antagligen precis vad man får när den tredje installationen av Death Race drar igång. Våld i mängder, ordentliga bilstunts och lika korkat som en sån här film ska vara. Goss vill gärna vara Statham.
Daesu
2013-08-16
Dialogmässigt var det bland det sämsta jag varit med om. Men det fanns en del coola racingscener. Filmerna blir sämre efter varje uppföljare. Death Race 2000 är fortfarande den bästa i serien.
menschenfeind
2013-06-06
Originalfilmen var ju inte jättebra men remaken var klart sämre. 2:an var ännu mycket sämre och sen kommer den här. Fy fan alltså. Hatar Paul WS Anderson med en brinnande glöd. Osammanhängande, dum, ful och utdragen.
Djason
2013-04-12
Tanit Phoenix må göra en av filmhistoriens sämsta insatser här. Filmen är ju ungefär vad man misstänkte. Habil action varken mer eller mindre.
rikirock
2013-02-26
Värdelös!
S_Griffon
2013-02-21
Tråkig film. Kanske man kunnat ana redan innan. Kändes osammanhängande. Tråkigt slut.
Tepesco
2013-02-10
Otroligt förutsägbar twist men samtidigt det enda rätta i det här fallet. Snyggt, skitigt, blodigt, sexigt och underhållande.
2013-02-02
Sämre än ettan och tar sig själv på alldeles för stort allvar...