2.9

Death Trance

En munk tvingas ut på ett uppdrag. Han måste ta tillbaka den kista som stulits från hans tempel av en samuraj som kallas för Grave.

Originaltitel Death Trance
Regissör Yûji Shimomura
Manus Seiji Chiba, Shinichi Fujita, Junya Kato, Yûji Shimomura
Genre Action, Äventyr, Fantasy, 2000-tal
Skådespelare Tak Sakaguchi, Yôko Fujita, Takamasa Suga, Kentaro Seagal, Yûki Takeuchi

sathariel
2014-05-04
Överraskande ambitiös historia. Samtidigt skönt oseriös.
Robkiller
2013-03-15
Baserat på en manga... och en rätt så ytlig film överhuvudtaget. En ökänd samuraj stjäl en kista från ett munktempel för att bevisa sin skicklighet mot det kraftfulla väsen som är inlåst i den... men en munk följer efter och försöker stoppa honom, eftersom han vet att öppnandet kommer att orsaka världens undergång... består väl nästan enbart av gående i någon skog, med lite "svärdfighting"-scener då och då och enstaka konversationer som för handlingen framåt... men den blir aldrig direkt spännande eller särskilt intressant. Den får duga för stunden, men det känns som om det saknas något viktigt här, och det är inte dödsmetal-musiken som spelas lite då och då i filmen.

2010-07-13
Filmen påminner stark om Versus och har samma kille i huvudrollen. Den är inte alls lika bra som den förstnämnda dock men den är ganska kul och har ett ganska bra soundtrack av Dir En Grey. stabil 3a.
TheJorre
2009-07-22
Haha. Störtskön.

2008-06-30
Härlig rulle, även om jag tycker Versus är mycket bättre och har mer charm. Slutet blev lite avtrubbande också. Var det förresten bara jag som tyckte att handtaget på det magiska supersvärdet/geväret var fallosformat?
Tenchi
2007-08-19
Jag gillade versus och jag gillar denna, hade kunnat vara lite blodigare och hade dom skippat skjutvapen hade den varit bättre. Annars en rikgit cool popcorns-film.
Sarlac
2007-06-03
Ehhh vad enda in i...? Filmen är full med "Vad fan?"-ögonblick och när den väl är slut är man intedirekt visare. Påminner lite om Versus bara det att actionen känns mer gummiaktig i denna. Stark trea men vafan ahndlade den om eg.?
monodrive
2006-12-30
Påminner om Versus, fast i mitt tycke är denna mycket bättre.
Trüffelschwein
2006-10-29
Jag gillade den.. Sjukt sköna kläder och bakgrunder... riktigt jävla mysig Postapokalyps/gothic/humor-fantasy. Även om det inte är direkt postapokalyps så får man den känslan.. små spridda grupper av människor som ser ut som dom klätt på sig saker de hittat i soptunnor ^^
Netfeed
2006-10-02
en svag fyra pga utav sista striden, kunde ha gjorts bättre. fram tills dess är det dock en riktigt cool film