2.1

Death Trap

Ute i träskmarkerna ligger ett hotell, vars galne ägare även äger en krokodil som äter allting, vilket de stackars gästerna bistert får erfara.

Originaltitel Eaten Alive
Regissör Tobe Hooper
Manus Alvin L Fast, Mohammed Rustam
Genre Skräck, 70-tal
Skådespelare Carolyn Jones, Robert Englund, Kyle Richards, Stuart Whitman, Marilyn Burns, Mel Ferrer, William Finley, Neville Brand, Roberta Collins, Crystin Sinclaire, Janus Blythe

Skapad 2019-12-22 av weng-weng
En prostituerad kvinna som inte klarar arbetets villkor och sin kund Buck (Robert Englund) flyr bordellen och tar in på hotell Starlight. Judd (en haltande Neville Brand som är filmens största beh...   Läs mer »

mahasarakam
2019-07-04
Riktigt usel gammal lågbudget-skräck.
gurra-91
2016-07-23
Att vissa verkar föredra TCM 2 framför denna är för mig en fullständig gåta. Eaten alive må vara mer B än första TCM men det är fortfarande en schyst rulle med liknande stämning, komiska inslag, sunkiga miljöer och en galen mördare. Helt klart Tobe Hoopers bästa film efter Motorsågsmassakern (den första alltså)
F-M-J
2015-02-01
Det är med fokusering på charmen jag ger filmen godkänt. Ljussättningen är ju bara så dålig den kan bli, vilket smälter bra ihop med de underliga karaktärerna som flimrar förbi det mordiska hotellet. Men jämförelsevis med regissörens vassare verk faller denna lätt i skym undan, med all rätt. En svag tvåa.
Raimo_1985
2014-10-15
Svag tvåa, dålig men lite rolig. Många förvirrade karaktärer. Riktigt fula miljöer. Få bra skådespelare. Det känns som han försökt göra Motorsågsmassakern igen, men har tyvärr misslyckats totalt.
2013-05-18
Omtitt efter många år och kan konstatera den fortfarande inte håller måttet. Att följa upp TCM några år senare med den här lade naturligtvis förväntningar på Hooper, men den här spelar inte alls i samma liga. Det finns dock likheter med den extremt skitiga känslan och det korniga fotot samt mer "ljud" än soundtrack. Problemet är att Eaten Alive mest står och tuggar utan att gå framåt, och den saknar den otrevliga stämningen som gjorde TCM så bra. Blodigheterna får godkänt även om "krokodilen" må vart i stelaste laget.
Screwface
2012-11-26
Haha, ja alltid nån ny upplevelse.
johan93
2012-05-04
En bra film av Tobe Hooper, blev glad när jag såg den, även om ljussättningen var halvkass ibland. Hooper är ju väldigt ojämn men denna och Motorsågsmassakern är hans bättre filmer tycker jag, båda två har en obehaglig om än mysig stämning rakt igenom..

2012-02-27
Skönt :D
Anvurang
2011-12-09
När jag såg trailern för första gången så tyckte jag att det filmen visade verkade vara ett ganska intressant koncept. Filmen visade dock sig vara ganska tråkig och när det väl händer något så har det inte riktigt samma råa känsla som i Motorsågsmassakern, något som verkligen borde ha visats mer med tanke på att det är Tobe Hooper som kom med den här. Nåja, trots det negativa så är den rätt rolig att se.

2011-10-16
sjukt underskattad. älskar den skitiga känslan tobe hooper är/va en mästare på! kanon skräckis från 70 talet.