2.5

Death Wish

Kirurgen Dr Paul Kersey lever med sin fru och tonårsdotter i en lugn förort till Chicago. Pauls enda kontakt med stadens eskalerande våld är genom de offer han vårdar på sin akutmottagning. Tills en dag ? då hans fru och dotter blir brutalt överfallna i sitt hem. Polisen har inga resurser att utreda dådet men Paul är fast besluten att skipa rättvisa och tar själv upp den blodiga jakten på förövarna.

Originaltitel Death Wish
Regissör Eli Roth
Manus Joe Carnahan
Genre 2010-tal, Action, Kriminalare, Drama, Thriller
Skådespelare Bruce Willis, Vincent D'Onofrio, Elisabeth Shue, Camila Morrone, Dean Norris, Beau Knapp, Kimberly Elise, Len Cariou, Jack Kesy, Ronnie Gene Blevins, Kirby Bliss Blanton, Andreas Apergis, Ian Matthews, Wendy Crewson, Jason Cavalier, Warona Setshwaelo

Andreas_
2020-04-12
Helt okej rulle för att vara av Eli Roth och med veteranen Bruce Willis som faktiskt är slut som actionstjärna sedan länge, det mesta han gör nuförtiden är riktiga B filmer, denna stiger dock ovanför det vanliga B skräpet och är helt okej nyinspelning av en gammal klassiker med Charles Bronson med samma namn och samma story i princip, det var många år sedan jag såg originalet och har svårt att jämföra och därför får jag sätta ett betyg med nya ögon och då blir det helt okej ändå, inga förhoppningar om någon "comeback" av Bruce kanske men bättre än hans vanliga direkt till DVD hyllan skräp som han spottar ur sig nuförtiden, sen har det under årens lopp kommit väldigt många liknande filmer om hämnd pga att en familj råkar illa ut och maken går ut på jakt, jag tänker framförallt på Death Sentence som kom för några år sedan med Kevin Bacon, som är så mycket bättre men har man inte mycket bättre för sig eller verkligen är ett stort fan av Bruce Willis så kommer man nog gilla denna. Betyget blir en mycket svag 3:a, 2:an är nära.
Xeno
2019-07-10
Segt intro på filmen. Men det tar sig. Bra action och hyfsade skådespelarinsatser. Håller med om att slutet inte var så bra.
kanemura
2019-07-02
En modern (politiskt korrekt) version där tråkigt nog bovarna ska vara skrivna efter en mall på hur 16-åriga tjejer tror (vill) att psykopater ska vara. Willis blir alldeles för galen för snabbt. Bra att de inte sparade på svordomar och våld i alla fall, vilket tog filmen lite högre än vad den annars skulle. Småtrevlig referens till originalfilmen i absolut sista scenen (som dock funkade mycket bättre med Bronson).
kanemura
2019-07-02
fridenpaden
2019-06-26
Unbreakable Goes Charles Bronson.
Christofer
2019-05-05
Överlag inte fullt så usel som jag hade väntat mig, men upplösningen och inte minst slutscenen var ju rejält uselt. När gjorde förresten Brucan en bra roll senast?
dudson
2019-02-07
Willys kändes sådär som Kersey men var ändå kanske bäst till denna remake. Som förövrigt var helt onödig! Känns som karln går på sparlåga hela tiden. Några köttiga scener bjuds det på ändock" Snäll 3a.
Bomkia
2019-01-02
Orginalet är bättre och Willis går på sparlåga som vanligt. Filmen räddas av brutal action och Vincent D'Onofrio som Willis brorsa. 3-
Zok
2019-01-02
Stabil action, bland Willis bästa på senare år.
Misslovemovie
2018-11-15
Rätt tråkig även om jag gillar skådespelarna.