2.5

Death Wish

Kirurgen Dr Paul Kersey lever med sin fru och tonårsdotter i en lugn förort till Chicago. Pauls enda kontakt med stadens eskalerande våld är genom de offer han vårdar på sin akutmottagning. Tills en dag ? då hans fru och dotter blir brutalt överfallna i sitt hem. Polisen har inga resurser att utreda dådet men Paul är fast besluten att skipa rättvisa och tar själv upp den blodiga jakten på förövarna.

Originaltitel Death Wish
Regissör Eli Roth
Manus Joe Carnahan
Genre Drama, Action, Kriminalare, Thriller, 2010-tal
Skådespelare Bruce Willis, Vincent D'Onofrio, Elisabeth Shue, Camila Morrone, Dean Norris, Beau Knapp, Kimberly Elise, Len Cariou, Jack Kesy, Ronnie Gene Blevins, Kirby Bliss Blanton, Andreas Apergis, Ian Matthews, Wendy Crewson, Jason Cavalier, Warona Setshwaelo

Olof_Gronlund
2021-08-10
Fungerar bra faktiskt, lite genomtänk osv. Inte bara pang pang.
ekneB
2021-08-09
Överaskande bra och spännande!
ekneB
2021-08-09
Överaskande bra och spännande!
Abigor
2021-08-06
Väl genomfört. Kul att åter se Bruce i ngt vettigt.
Murvel48
2021-04-23
Godkänd underhållning men nog var det rätt platt, stereotypt och lite billigt gjort.
2021-04-04
En positiv överraskning. Självklart inte lika skitigt som originalet, och nog ställer jag mig aningen skeptisk till filmens budskap. Däremot är den hård och brutal - jag tycker att filmen levererar det man kan förvänta sig. Att folk antingen är helylle eller genomonda är ju inget nytt i en Hollywood-rulle, så det är inte svårare att stå ut med än vanligt. (8+/15)
Andreas_
2020-04-12
Helt okej rulle för att vara av Eli Roth och med veteranen Bruce Willis som faktiskt är slut som actionstjärna sedan länge, det mesta han gör nuförtiden är riktiga B filmer, denna stiger dock ovanför det vanliga B skräpet och är helt okej nyinspelning av en gammal klassiker med Charles Bronson med samma namn och samma story i princip, det var många år sedan jag såg originalet och har svårt att jämföra och därför får jag sätta ett betyg med nya ögon och då blir det helt okej ändå, inga förhoppningar om någon "comeback" av Bruce kanske men bättre än hans vanliga direkt till DVD hyllan skräp som han spottar ur sig nuförtiden, sen har det under årens lopp kommit väldigt många liknande filmer om hämnd pga att en familj råkar illa ut och maken går ut på jakt, jag tänker framförallt på Death Sentence som kom för några år sedan med Kevin Bacon, som är så mycket bättre men har man inte mycket bättre för sig eller verkligen är ett stort fan av Bruce Willis så kommer man nog gilla denna. Betyget blir en mycket svag 3:a, 2:an är nära.
Xeno
2019-07-10
Segt intro på filmen. Men det tar sig. Bra action och hyfsade skådespelarinsatser. Håller med om att slutet inte var så bra.
kanemura
2019-07-02
En modern (politiskt korrekt) version där tråkigt nog bovarna ska vara skrivna efter en mall på hur 16-åriga tjejer tror (vill) att psykopater ska vara. Willis blir alldeles för galen för snabbt. Bra att de inte sparade på svordomar och våld i alla fall, vilket tog filmen lite högre än vad den annars skulle. Småtrevlig referens till originalfilmen i absolut sista scenen (som dock funkade mycket bättre med Bronson).
kanemura
2019-07-02