2.3

Death Wish II

Paul är misstänkt för att ha mördat ett antal rånare och brottslingar.

Originaltitel Death Wish II
Regissör Michael Winner
Manus David Engelbach
Genre Drama, Action, Kriminalare, Thriller, 80-tal
Skådespelare Charles Bronson, Jill Ireland, Vincent Gardenia, Laurence Fishburne, J D Cannon, Anthony Franciosa, Ben Frank, Robin Sherwood, Silvana Gallardo, Robert F Lyons, Michael Prince, Thomas F Duffy, Kevyn Major Howard, Charles Cyphers

Starkbröl
2023-02-11
Fruktansvärt dålig Filmtipset-beskrivning av filmen. Inte lika dålig som Bronsons familjs tur, dock, men Bronson visar inga känslor ändå -- det gjorde han ju faktiskt i första filmen. Mer av samma men med några år på nacken från förra filmen ser den bättre ut. Att USA-poliser bryter sig in hos ej misstänkta personer känns mycket osannolikt (förekommer i båda filmerna).
haajen
2020-03-15
Så tråkig, känns som den aldrig tar slut. Våldtäktsscenen (i oklippt skick) är också helt jävla bisarr.
Robkiller
2019-02-27
Bronson röjer runt igen. Är väl på det stora hela samma sak som förra filmen.Såg klippta versionen, men vet inte om det gör någon större skillnad.
Raimo_1985
2017-06-25
Nu har jag sett alla, fast inte i ordning, men det spelar ju ingen roll. Jag kan bara konstatera att ingen är lika bra som den första, även om de också är olika varandra.
92axha10
2017-01-13
Får känslan att Michael Winner är lite pervers. En del scenen i den här filmen var riktigt otäcka och obehagliga med tanke på hur löjlig resten av filmen är.
2016-07-07
Ännu en omtitt efter många år och den hårda 4:an står stark. Denna först totalförbjudna och sedan söndersaxade uppföljare står sig bra bland hämnarfilmerna och Bronson är precis så granithård som vi vill ha honom. Våldtäktsscenen i den oklippta versionen måste fortf vara en av de mer magstarka som gjorts.Rått, oskalat och faktiskt underhållande med ett snyggt suggestivt soundtrack signerat Jimmy Page.
Fläskkäft
2015-07-29
Hård uppföljare där Charles Bronson återigen blir motiverad att röja upp bland stadens ligister och avskum. Denna gången är han mer härdad och är rätt skoningslös i sina avrättningar. Snuten Frank Ochoa är tillbaka från första filmen och han fortsätter hosta å glöffa och nysa i tid och otid. Det tidiga åttiotalet är givetvis grymt även om det tidstypiska inte utmärker sig så mycket. Halvskum musik och helskumma ljudeffekter på sina ställen. Stabil fortsättning som spelar i samma liga som den första filmen.
idd
2015-03-28
dummare och ösigare och därmed bättre än första! de rikas hat mot de fattiga har aldrig känts fräschare!
2015-01-11
Det som slår mig är hur brutala och obehagliga scener man bjuds på under filmens första 30 minuter. Något som gör att man direkt dras in och engageras i historien. Jag gillar filmen och den underhåller hela vägen men jag håller första filmen aningen högre än denna. Anledningen är att jag i första filmen delvis köpte och hade förståelse med Kerseys hämnd medan hans upprepande här tar honom från att vara en sörjande make och far till lite av en psykopat som gillar att döda folk. 3+
LacombeLucien
2014-05-18