2.8

Deathforce

Tre amerikanska soldater på väg hem från Vietnam, har genom en kupp på den vietnamesiska svarta marknaden kommit över rent guld, som de avser att "byta" mot dollar under ett markuppehåll på Filippinerna. Två av männen planerar att använda sin del av bytet till att lägga Los Angeles krogvärld för sina fötter. Den tredje däremot, Douglas Russell, tänker slå sig till ro med sin fru och sin son, som han ännu inte sett. Efter att bytesaffären blivit genomförd beslutar de andra två att Russell borde "försvinna" för att de själva skall få en större del av bytet.

Originaltitel Deathforce
Alternativ titel Fighting Mad, Vengeance Is Mine
Regissör Cirio H Santiago
Manus Howard R Cohen
Genre 70-tal, Action, Drama, Kriminalare, Krig
Skådespelare James Inglehart, Leon Isaac Kennedy, Jayne Kennedy, Carmen Argenziano, Joonee Gamboa

ItalyErik
2013-10-27
Fantastiskt underhållande blaxploitation-rulle. Tidigare mycket obskyr men finns nu på amerikansk DVD från Vinegar Syndrome.
Raimo_1985
2013-01-26
Jag har lagt ett romantiskt skimmer över den eftersom det var en av de första rullar med nåt form av blaxploitation-tema jag såg. Ganska bra.
2007-05-22
Förlagan till Cast away haha. Nää, kanske inte, men den va ändå ganska sevärd i genren "skräpfilmer". Får kolla upp referatet till Kill Bill - för de tänkte inte jag på. Har den å en gammal svensk hyr VHS där jag fastnade för fodralet - en stor kille med afro i utsvängda brallor svingandes ett svärd haha
Explict
2005-05-20
En kul detalj med denna film är när huvudrollen befinner sig på ön med de två japanerna. På den ön kommer en konversation mellan de två japanerna som handlar om att en är sur för han har fått hämta vattnet i över 20 år medans den andre har gjort fisken och säger att om de skulle vart kvar i japan skulle han vara general vid det här laget, då svarar den andre surt att om den ene skulle vara general skulle han själv vara kejsare. Den dialogen har blivit "lånad" av Quentin Tarantino i Kill Bill, när Black Mamba sitter i Hattori Hanzos bar så kommer samma konversation mellan Hattori Hanzo och den andra killen som arbetar i baren.
Explict
2005-03-28
Rätt skön film, såg den dock under titeln "Fighting Mad"