2.2

Deathstalker

Krigaren Deathstalker skall samla ihop tre magiska föremål som kan styra världen. En ond härskare har två av föremålen. Härskaren skall ha en tornering där den bäste krigaren skall utses. Deathstalker ser sin chans och ställer upp på spelet.

Originaltitel Deathstalker
Regissör James Sbardellati
Manus Howard R Cohen
Genre Action, Fantasy, Äventyr, 80-tal
Skådespelare Lana Clarkson, Victor Bo, Rick Hill, Barbi Benton, Richard Brooker, Bernard Erhard, Augusto Larreta, Maria Fournery, Gabriela Rubinstein

StureStenhög
2014-09-14
En film som verkar vara skapad av människor som tycker att det här med manus är lite överskattat, allt man behöver är ju kombatterande karlar och avklädda damer i nån slags medeltids-fantasy-värld. Jag inser givetvis att det är svårt att bygga upp en övertygande argumentation mot den formeln, men en bra film blir det inte den här gången. Deathstalkerns arroganta attityd blir lite kul på sina ställen, och skurken (som för övrigt är uppseendeväckande lik Ronny Svensson) har en rolig plan, men på det stora hela blir jag ganska uttråkad av den här röran. Tvåan ska dock vara bättre, har jag hört
2013-03-28
Helt otroligt idiotiskt barbar-raffel som möjligtvis knäcks i dålig smak av samma tids italienska alster. Svajiga kulisser och svettiga män bland mängder av damer utan kläder och tjock rök. Det blev några goda skratt längs den korta speltiden och visst kommer jag nr 2 av den här skiten om den skulle hittas.
dudson
2011-10-03
Hehee pattar blodiga slagsmål ond trollkarl och en klassisk story på det gör den här filmen underhållande på nått vis,Men bra är den inte för fem öre...
Robkiller
2011-09-03
Svärdfantasyaction från 80-talet.. ja det finns fan en massa såna.. och de flesta är tokusla, inklusive denna. Skådespelarna håller väl ungefär lika hög klass som en lyktstolpe.. musiken är fruktansvärd rakt igenom hela filmen... slagsmålsscenerna är skitdåligt gjorda... och regin är under all kritik... ok... filmen innehåller ett äventyr, magiska svärd och avklädda krigarkvinnor, men det räcker ändå inte långt, ingenstans faktiskt.
Jan-CarlRaspe
2011-08-25
Många tuttar, men det är 'la allt sevärt i hela filmen?
Greylin
2010-12-31
Jag hoppas att alla som ens tittar åt den här rullen är rollspelsnördar som redan vet vad de ska få serverat. Min bedömning skall ses ur det perspektivet. Det är ingen Oscarsvinnare direkt... Som tidigare sagts så måste den bedömas utifrån 80-tals kalkonfantasy och där står det sig hyffsat, men trots humornivån så lämpar den sig bäst när man är dyngtrött. Jag började se den kl 02.30 och det funkade för mig. Jag vill dock ta chansen att rekommendera en annan höjdare i samma genré: Hawk The Slayer.
Vitus
2010-12-21
så dålig så den blir...ja fortfarande ganska dålig. hade sina stunder dock
Strongbow
2010-08-27
Toppentvåa!
amam
2010-05-31
Heh, underhållande är väl det bästa ordet att beskriva den med. Också väldigt ologisk och campig. Svärd, topless tjejer och usla effekter! Stark tvåa.
SalotSar
2010-04-05
Det här är så dåligt att det är bra. Men inte på det sega Tromaviset. Utan bisarra kostymer, irrationella handlingsmönster, bristande förklaringar till agerande, karaktärer med oklara roller, frånvaro av protagonist att anknyta till, sköna one-liners och mycket naket. Tydligen var string populärt i den här tiden!