1.5

Deathstalker III: Deathstalker and the Warriors from Hell

Den självgode hjälten Deathstalker måste förhindra att den onde trollkarlen Troxartes och hans armé av odöda hejdukar kommer över alla delar av den magiska juvel som utgör nyckeln till den förlorade staden Erendor.

Originaltitel Deathstalker III: Deathstalker and the Warriors from Hell
Alternativ titel Deathstalker 3, Deathstalker 3: The Warriors from Hell
Regissör Alfonso Corona
Manus Howard R Cohen
Genre Äventyr, Fantasy, Action, 80-tal
Skådespelare John Allen Nelson, Carla Sands, Terri Treas, Thom Christopher, Aarón Hernán, Roger Cudney, Agustín Salvat, Erika Carlsson

StureStenhög
2019-08-04
Inte i närheten av andra filmens höga höjder, men definitivt bättre än första filmen. Deatchstalkern är även denna gång lite av en skojig spillevink, och filmen vet ju precis vad den är för någonting och tar inte sig själv på speciellt stort allvar. Storyn är förstås fullkomligt generisk och inte mer avancerad än vad den behöver vara, men jag har sett sämre. Överhuvudtaget är det en väldigt generisk lågbudgetfantasy från 80-talet, men är det vad man är ute efter så levererar den ganska bra. Stark tvåa
Robkiller
2011-09-03
Är väl överlag bättre gjord än 2:an och de tar det inte alls lika oseriöst. Den är fortfarande tokusel dock... värdelös handling och kassa skådespelare.
menschenfeind
2010-12-19
Inte lika outhärdligt seg som 2:an, slutstriden är väldigt roande i sin uselhet och soundtracket är coolt, men inte fan är det en bra film på något sätt.
Kriffot
2010-06-20
Segare och utan nån som helst karaktär i jämförelse med de två första. Man somnar nästan, Men så kommer det helt urflippade slutpartiet med totalt osammanhängande handling. Saker hittas på ur tomma intet, handlingar slutar få konsekvenser, manuset åkte tydligen ut genom fönstret här, och man gjorde lite sköna scener bara , utan nån som hällst sammankoppling!
idd
2010-06-20
första halvan var sanslöst tråkig men den tar sej rejält mot slutet när manusförfattaren verkar ha glömt bort sina tidigare scener å låter döda karaktärer va med igen, helt tappar poängen med handlingen å inte orkar komma på några slutpoänger utan bara låter saker hända helt sporadiskt å planlöst..
karlmats
2010-02-06
Klart bättre än sitt rykte men det säger ju inte nödvändigtvis så mycket när den har 1,7 på IMDB. Nåja, även om den är rätt kass så får vi ändå se svärdsfighter (om än uselt koreograferade och totalt blodlösa), trollkarlar (ok då, bara en trollkarl som dessutom var jävligt gay), heta chicks (det var de faktiskt, åtminstone 2,5 av dem!), zombies (med lera i ansiktet som enda effekt), Deathstalker (även om Nelson är väldigt mycket sämre än Terlesky från andra filmen), magiska inslag (med trollformler gjorda i paint, eller ev. föregångaren till paint) och härlig S&S-musik (påminner lite om slingan från tvåan fast tamare och allmänt sämre). All in all var det här en trivsam upplevelse om man gillar genren men allt var egentligen jävligt kasst, dessutom tog man sig själv på alldeles för stort allvar, var väl egentligen bara Nelson som hade lite självdistans men han sprang ju runt i linne halva filmen så man hatade ju honom lite ändå. Fräsig titel dock, ska bli kul att se fjärde och sista delen i serien.
ceriol
2007-06-14
"There wasn't any death stalking in this film, was there?"
Trüffelschwein
2007-02-20
MST3K står för alla poängen, annars hade filmen inte fått en nolla ens.
abbenisse
2007-02-14
haha... kul musik och riktigt skum intrig... dåligt värre.. mst3k gjorde en jätteinsats igen.
Ihsahn
2005-08-15
Ähhh, kom igen, SÅ dåligt är det faktiskt inte! Det här är inte särskilt mycket sämre än andra filmer i samma stil, som Troja eller Willow. Bara lite lägre budget. Och den där deathstalker verkar ju vara en trevlig typ, han strular runt mer än de flesta jag känner!