1.8

Debug

Sex unga hackers skickas till övergivet rymdfartyg som spöklikt svävar ensamt ute i de mest avlägsna delarna av vår galax. Det står snabbt klart att inte allt står rätt till med skeppet, och att det kanske inte övergetts frivilligt av sina passagerare.

Originaltitel Debug
Regissör David Hewlett
Manus David Hewlett
Genre 2010-tal, Skräck, Science Fiction
Skådespelare Jason Momoa, Adam Butcher, Jadyn Wong, Jeananne Goossen, Adrian Holmes, Kate Hewlett, Sidney Leeder, Kerr Hewitt, Kyle Mac

2017-10-31
StureStenhög
2016-05-05
Det här har man ju sett göras bättre många gånger förut. De gör ett ganska dåligt jobb med att etablera scenariot, framtidsvärlden och karaktärerna, så redan där blir det svårt att riktigt bry sig. Tyvärr blir inte storyn intressantare efterhand heller, snarare tvärtom, allt känns bara tunt och fantasilöst. Filmen lyckas inte speciellt bra med att dölja sin låga budget heller. Det enda riktigt positiva jag kan säga är att det inte finns någonting här som är direkt irriterande, det är bara inte så bra
bryngel
2016-02-28
Pinsamt.
fridenpaden
2015-08-01
Kanadensisk lågbudget. Manus är bara någon nivå från pinsamt. Tyckte faktiskt att skådespelarna gjorde bra ifrån sig och det finns mycket vackert att vila ögonen på.
Robkiller
2015-04-18
Bordning av ett ondskefullt rymdskepp. Lågbudget skräckis med risiga effekter, intetsägande skådespelare och en handling som aldrig tar fart... trots att det utspelar sig i rymden blir det här rätt så ointressant.
Halofreak92swe
2015-04-07
Ganska dålig, ganska B men David Hewlett har ändå lyckats göra denna mycket bättre än Rage of the yeti så han kan nog bli bättre och bättre. men han är ändå bäst som skådis inte regissör. Jeananne Goossen, väldigt attraktiv och ser snarare ut som 30 än 45 :O
Djason
2014-12-18
Mediokra skådisar, mediokra effekter och en medioker handling gör denna film mer eller mindre till en kalkon. Antar att Jason Momoa tackade ja till denna enbart för att han är vän med David Hewlett som har skrivet manus till denna film efter deras insats då de spelade ihop i Stargate Atlantis.
Totenkopf
2014-12-17
Verkade katastrof första minuterna men sen så blev den stegvis bättre, klart sevärd.
TheHorrorfan
2014-12-10
Bättre än vad jag förväntade mig. Trots att filmen i överlag har bra effekter och skapliga skådisar, så är det ändå något som fattas för att det ska kunna bli ett högre betyg. Får en stark 2a i alla fall.