2.7

December Boys

Under sent 1960-tal lämnar fyra föräldrarlösa pojkar barnhemmet i den australiensiska öknen för att semestra vid havet. Ryktet att ett par på orten funderar på att adoptera ett av barnen sätter vänskapen mellan de fyra pojkarna på prov.

Originaltitel December Boys
Regissör Rod Hardy
Manus Marc Rosenberg
Genre Drama, Familjefilm, Romantik, 2000-tal
Skådespelare Daniel Radcliffe, Teresa Palmer, Christian Byers, Lee Cormie, James Fraser, Jack Thompson, Kris McQuade, Suzie Wilks, Victoria Hill, Sullivan Stapleton, Ralph Cotterill, Frank Gallacher

fridenpaden
2017-10-06
Nä, inte mycket hände. Inget som engagerade, inget som fick mig att gilla karaktärerna. Gillade egentligen ingenting med filmen.
2017-08-01
Dålig kopia av Stand By Me.

2017-08-01
Ganska charmig och underhållande film som inte når riktigt ända upp till en fyra men den är ändå sevärd.
Tatty
2014-09-17
Ganska okej film.
CaLuhA
2013-06-16
Någon satt och såg en film av Lasse Hallström och tänkte: "Det här är väl inte så svårt?". Halvvägs igenom projektet insåg denne Någon att det inte var så lätt. Det fanns dock en vadslagning om huruvida han skulle klara av att göra en film eller ej, så han slutförde projektet, och denna film är resultatet. Filmen lyckades med nöd och näppe hålla ett sladdrigt, halt handtag om tvåan, men när det mot slutminuterna levereras en värdelös replik föll det så rejält pladask att ettan var ett faktum. Jag har aldrig upplevt några långsammare 1,75 timmar av mitt liv.
Luene
2012-09-13
Gripande film med mycket känslor. Daniel Radcliffe är så suveränt bra. Hans sätt att visa känslor är klockrent! Han är verkligen så mycket mer än Harry Potter! En skådespelare jag tror vi kommer se mycket mycket filmer med i framtiden.
desireforwords
2011-09-02
Moved me to tears, är allt jag kan säga. Fantastisk. Mitt i prick. Slutet var fantastiskt. Daniel Radcliffes sätt att visa känslor av sorg eller hat är helt galet bra. Wow.
8ara90
2011-06-19
Zzzzzznark...
Hundkex
2010-02-24
Gillar segt, en film där man fattar men man hänger inte med alls. Daniel raddcliffe har gått frånn bara harry potter till skådis.
larox
2010-02-19
Filmen tar mig med till barnhusbarnens värld. Skildringen får mig att förstå killarnas glädje över friheten; havet, sanden och att få busa lite. Tanken att få "bli som andra" få leva i en familj och vara barn på riktigt, borde inte berövas något enda barn. Ändå finns det så många utkastade barn, av olika skäl. Jag finner ett klart och tydligt budskap. Barnhusbarnets perspektiv, man stannar helst i den kända vardagenö, det är den enda trygghet som är känd. Som björnar i bur; har björnarna varit instängda för lång tid så stannar de kvar på samma yta även när frihet bjuds.