2.6

The List

En revisor blir introducerad till en mystisk sexklubb av sin vän som är advokat. Men i denna nya värld blir han snart huvudmisstänkt i fallet med en kvinnas försvinnande och en stöt som involverar många miljoner dollar.

Originaltitel Deception
Alternativ titel The Tourist, Manipulation
Regissör Marcel Langenegger
Manus Mark Bomback
Genre Drama, Thriller, Kriminalare, Mysterium, 2000-tal
Skådespelare Ewan McGregor, Hugh Jackman, Michelle Williams, Maggie Q, Lisa Gay Hamilton, Natasha Henstridge, Charlotte Rampling, Zoe Perry, Aya Cash, Malcolm Goodwin, Daisy Bates, Paz de la Huerta, Shannan Click, Rachael Taylor, Paul Sparks, Margaret Colin

karlmats
2019-05-03
Karaktärerna i den här filmen är så långt ifrån trovärdiga som jag kan tänka mig. Ytan ser polerad och stilren ut men känslan är att dess främsta syfte är att vara lite skönt cool så där. McGregor känns ganska ointresserad av det här och med tanke på hur hans revisorsroll är skriven är det väl med rätta. Logik finns det inte mycket av och ändå lyckas filmen braka samman fullständigt sista halvtimmen. Vilken revisor får tillgång till att på egen hand föra över kundens pengar till sitt eget konto? Varför är allt som händer sista halvtimmen överhuvudtaget görbart? Hur har filmen byggt upp dessa karaktärer så att deras utveckling ska kännas någorlunda trovärdigt? Med den här casten borde det inte gå, men jag blir tillräckligt provocerad för att sträcka mig ner till bottenivåerna, jag får skylla på förstagångsregissören Langenegger som uppenbarligen inte bryr sig om kvalitet utan tycker att det är acceptabelt att tjuva lite med logiken. Jackman och Williams är ok men inte mer, hela grejen med listan hade potential men används i slutändan inte till mer än lite hafsiga scener där nörden ska få tråna efter det lite spännande, farliga livet. En stark 1a.
2017-10-28
Simpe3
2017-09-18
En av de bättre filmer jag sett nyligen.
GroundhogDave
2017-05-21
*halvspoiler* Helt ok fram till runt slutet då det blir total pannkaka. Fattar inte varför de inte sytt ihop storyn lite bättre.
annihilat0r
2016-06-06
"Deception" inledde starkt och tedde sig länge som ett lovande mysterium. Men någonting i karaktärernas dynamik fattades dessvärre, vilket blev allt mer uppenbart ju längre filmen pågick. Trots det bör betyget godkänt betraktas som extremt ohotat.
FUR
2015-08-01
Bra musik - inte så mycket annat.
tildiz6
2015-04-15
Blev glad när jag började ana att filmen var mer utav en psykologisk thriller, sen bah smack käftsmäll, om det ändå vore så väl. Nej men det är inte en usel film, den försöker bara vara smartare än den är och det känns som att de förväntade sig "wow!"-reaktioner från tittarna, men tyvärr, Langenegger, som förövrigt verkar vara en lodis de hittade på gatan med tanke på hans tidigare filmer (som inte finns). Jag älskar Charlotte Rampling och det hade varit kul om man fått se mer av henne. Skådespelarna är väl inte direkt "dåliga", men jag hade förväntat mig mer, inte minst från Jackman. Och av tidigare filmer så vet jag att Michelle Williams är mycket bättre än hon visade i den här filmen. Det blir en tvåa.
Zipper
2015-04-09
Hemskt förutsägbar från början till slut. Största behållningen är Charlotte Rampling i en delikat miniroll.
Nena2000
2014-02-19
Svag 3:a, tog aldrig riktig fart
BrutusBeefcake
2013-09-08
Kändes som att inspelningen av filmen bara var "en dag på jobbet" för samtliga inblandade. Så standard det bara kan gå, men stabilt skådespel och produktion så får ändå godkänt. Men absolut inte högre än en 2:a för en sådan här uppenbar dussinfilm.