3.4

Deep Obsession

Grisen och Pyret - födda på samma dag på samma sjukhus, med bara sekunder emellan. Tvillingar på alla sätt utom biologiskt. Sedan födseln har de varit oskiljaktiga och har en näst intill telepatisk kontakt. De lever nästan bara med varandra, behöver bara varandra och de har egna lagar och ett eget språk. De lever ett liv utanför verkligheten och samhället med aptit för brottslighet och med en dröm att bli kung och drottning över Pork City.

Originaltitel Disco Pigs
Regissör Kirsten Sheridan
Manus Enda Walsh
Genre Drama, 2000-tal
Skådespelare Elaine Cassidy, Cillian Murphy, Eleanor Methven, Geraldine O'Rawe, Brían F O'Byrne, Sarah Gallagher, Charles Bark, Darren Healy, Tara Lynne O'Neill, Michael Rawley

Ghostface
2017-04-18
Dysfunktionellt är bara förnamnet men det fascinerar samtidigt.
JimCarrey
2012-12-10
Det här var en väldigt stark film.
JimCarrey
2012-12-10
jag lyckades få hem filmen från 1987 istället :(
Taandborste
2012-08-03
Väldigt skum och annorlunda, men samtidigt fascinerande.
psykos
2012-02-12
MYCKET sevärd!
Biolm
2011-06-22
wtf varför in i hela friden skulle jag ge denna skit en 5a? det är i bästa fall en svag 2a!
Macheath
2010-09-21
Sådär, faktiskt. Pendlar mellan trea och tvåa. Känns inte direkt nödvändig.
Rune2000
2010-08-17
Stabil långfilmsdebut av Kirsten Sheridan som verkar ha ärvt en del av sin pappas stil men sätter även en hel del egen prägel på berättelsen. Cillian Murphy är som vanligt en fröjd för ögat dock hade jag möjligen önskat att han och Elaine Cassidy inte behövde spela en tonåringar när de egentligen var nästan 10 år äldre!
Gröne_Orm
2010-08-13
Trevligt berättad men ja.. märklig. Och det är inte ett adjektiv jag överanvänder.
Pinky101
2010-06-05
Makaber och underbart originell film. Gillar hur den följer sin egen väg i berättandet.