2.9

Deepwater Horizon

En historia som utspelar sig ombord på oljeplattformen Deepwater Horizon, som när den exploderade i april 2010 orsakade det värsta oljespillet i amerikansk historia.

Originaltitel Deepwater Horizon
Alternativ titel Burning Ocean
Regissör Peter Berg
Manus Matthew Michael Carnahan, Matthew Sand
Genre Drama, Action, Thriller, 2010-tal
Skådespelare Mark Wahlberg, Kurt Russell, John Malkovich, Kate Hudson, Gina Rodriguez, Dylan O'Brien, Ethan Suplee, Brad Leland, James DuMont, Stella Allen, Joe Chrest, Jeremy Sande, Douglas M Griffin, Juston Street, Terry Milam, JD Evermore, David Maldonado
Filmnummer 119291

Paramis
2019-06-26
Förstod nästan inget av allt det tekniska som pågick men endå en fängslande spänning.
Rele
2019-06-16
En spännande och välgjord film. Flera duktiga skådespelare höjer mitt betyg till en fyra.
Nintendo64
2019-06-02
Plocka upp denna i en "2 för 99kr" korg på Ica med noll förväntningar men den här var faktiskt inte alls dum!
mammene
2019-01-29
Det här hör ju inte till min favoritgenre precis och blev då varken besviken eller överraskad. Överdrivet åt fler håll tyckte jag det kändes som, en uppbyggnad som skulle vara så käck och fräck som möjligt, för att sedan övergå i rena "massakern" Det intressantaste var eftertexten, där man fick veta hur det gick i verkligheten..
theFeber
2018-08-29
Skönt med en katastroffilm som känns realistisk! Bra dramaturgisk uppbyggd och bra skådespelarinsatser. Tillför kanske inget nytt, men berättar en spännande och intressant historia.
Afflicter
2018-08-14
Funkar väl någotsånär. Väl mycket skitsnack bara och mycket av det som pågår blir otydligt presenterat.
GreenMamba
2018-08-11
Mycket bra och välgjord film
Murvel48
2018-08-08
Katastroffilmer baserade på verkliga händelser blir ofta lite tråkiga. Så även denna.
Starkbröl
2018-08-03
En dramatisering av själva olyckan, men ger ingen förståelse för vare sig tekniken eller faktorerna bakom olyckan. Besviken!
S_Griffon
2018-01-13
Spännande att se hur det gick till. Sluttexterna var lite B.