Definitely, Maybe

Will Hayes är en pappa i 30-årsåldern som befinner sig i en skilsmässa när hans 10-åriga dotter Maya frågar ut honom om hans liv som ungkarl. Maya vill till varje pris veta hur hennes föräldrar träffades och hur de blev kära. När Maya får reda på alla detaljer om hennes pappas kärleksliv börjar hon förstå att kärlek är komplicerat. Hon hjälper sin pappa förstå att det aldrig är försent att gå tillbaka och försöka få till ett lyckligt slut.

Originaltitel Definitely, Maybe
Regissör Adam Brooks (I)
Manus Adam Brooks (I)
Genre Komedi, Romantik, 2000-tal
Skådespelare Ryan Reynolds, Isla Fisher, Elizabeth Banks, Rachel Weisz, Abigail Breslin, Kevin Kline, Derek Luke, Adam Ferrara, Annie Parisse, Liane Balaban, Nestor Serrano, Alexie Gilmore, Kevin Corrigan

Skapad 2019-12-07 av crawler
Helhygglige Manhattanbon och reklamaren Will (Ryan Reynolds) är 30-nånting, nyseparerad och precis i färd med att skriva på skilsmässoavtalet. Allt är med andra ord varken frid eller fröjd. Hö...   Läs mer »

2022-01-31
Dålig och tråkig film med dåliga skådisar.
2022-01-28
Bra och rolig film med bra skådisar.
HerrNenne
2019-08-05
Söt film, bra skådespelare och Ryan Reynolds är praktiskt taget någon man kan lita på i Hollywood idag.
okidoki
2017-06-13
Reynolds är snygg att titta på. Psykologisk trovärdighet kan man inte förvänta sig.
KyLLo
2015-07-23
Som helhet är det en typisk och i mitt tycke trist och långrandig genrefilm, men Abigail Breslin är underhållande när hon ohämmat ställer frågor om sex eller skriker "penis".
2014-12-22
Jag tycker denna film startar upp med mycket energi och kraft. Ryan Reynolds är en favorit som alltid lyckas leverera humor och även på senare tid helt OK om inte t.o.m. bra skådespel. Det jag gillar med filmen är att den håller uppe energin genom att introducera bra skådespelare som Kevin Kline eller otroligt duktiga Rachel Weitz på vägen. Mot slutet får vi dock inte dessa energikkickar utan filmen börjar likan de fllesta andra romantiska komedier. Som helhet är det dock en trevlig film. 3+
Silvaa
2013-07-01
Underhållande och fin, Ryan Reynolds växer för varje film jag ser honom i.
lancell
2012-12-30
Känns som en mer fokuserad och kortare version av ''How I met your mother'', dessutom rätt uppenbar handling. Dottern var nog bara realistisk när hon ville att sin mor och far skulle bli tillsammans.
ryderup
2012-12-16
Bättre än alla småbarns och alla vuxna med ett småbarns intelligens favoritserie "How I Met Your Mother".
afrostin
2012-09-06