Déjà Vu

Federala agenten Doug Carlin kallas in för att säkra bevis efter en fruktansvärd explosion ombord på en New Orleans-färja. Istället blir han förd till ett topphemligt labb där det finns övervakningsutrustning med vars hjälp man kan se tillbaka i tiden. Men kan denna högteknologiska utrustning verkligen hjälpa Carlin att ändra det förflutna?

Originaltitel Deja Vu
Regissör Tony Scott
Manus Bill Marsilii, Terry Rossio
Genre Drama, Romantik, Science Fiction, Thriller, Äventyr, Kriminalare, Action, 2000-tal
Skådespelare Denzel Washington, Val Kilmer, Bruce Greenwood, Matt Craven, Elden Henson, Adam Goldberg, Jim Caviezel, Erika Alexander, Rich Hutchman, Enrique Castillo, Brian Howe, Elle Fanning, Paula Patton, Donna W Scott, Shondrella Avery, Mark Phinney

Skapad 2019-12-09 av Rollywood
En färja, fullastad med passagerare, exploderar strax efter att den lämnat hamnen. Efter närmare undersökningar visar det sig att det var någon som placerat en bomb ombord. Det blir upp till ATF-...   Läs mer »

Skapad 2019-11-09 av Pebosjan
Intensiv nutida action, så beskrivs Tony Scotts verk för det mesta. För några år sen nådde han toppen på sin karriär, \"Man on Fire\" ett rafflande actiondrama som skildrar två olika aspekter...   Läs mer »

2016-09-10
Bra och ganska udda film.
wasteoftime
2016-08-15
Här är det svårt att vet vart man egentligen skall börja... Det känns som att Denzel Washington kämpar mot strömmen, både i filmen handling, och i filmen allmänt. Han försöker att hålla uppe skenet. Det är tappert försökt, men det håller inte, inte minst är den första halvtimmen rent ut sagt vedervärdig. Sedan tar det sig, för all del, men den bittra eftersmaken av inledningen, och att nästan två tredjedelar av filmen bara skulle vara något slags inledning, är verkligen allt annat än smickrande. Och slutet, ja, ska väl inte säga allt för mycket om det, egentligen, är väl allt jag egentligen kan säga här. Nä, med ett lite mer välarbetat manus, och lite mer trovärdighet bakom så hade det nog orkat upp på en tvåa, kanske en trea, till och med, men det är ju omöjligt att sia om. Som det är stannar den på en etta, med 0,0 på SH-skalan.
lackofself
2015-06-12
Hur många dödade Denzel med sin Hummer på bilbron? "Waow, vilken fräck och tuff hjälm!", bilar flippar och kraschar, "Nu tar vi den jävla terrorstollen hah, förresten skicka ambulans"
AlbinWesley
2015-03-24
Det finns väl intressanta tankar och kvalitativt hantverk, men fan den va tråkig alltså. Och inte riktigt så smart som skulle behövas för att hålla måttet för mig.
ilw
2014-12-29
Om den döda kvinnan på bårhuset: "She's beautiful", perverst smygtittande på densamma och sen hela räddningsaktionen på det. Säger en del om kvinnors funktion och värde i de här människornas ögon. Tröttsamt och amerikanskt.
2014-11-30
Behöver man egentligen säga något mer än att Bruckheimer är producent, Tony Scott är regissör och Denzel Washington i huvudrollen. Dessa tre är alla fantastiska på det de gör och jag beundrar dem alla och här har de lyckats få ihop både en härligt spännande och intressant historia som jag verkligen gillade. Filmens slut var perfekt! 4-
LordKaoz
2014-11-11
Denzel i högform, fyra är kanske högt men den är samtidigt klart över tre stjärnor. Spännande rakt igenom.
Supernaut
2014-07-11
Väldigt mycket bättre än jag förväntat mig. Börjar lite skakigt och synd på lite väl snyggt och prydligt slut, men i övrigt en extremt solid thriller med sköna cyberpunkvibbar. Svagaste möjliga 4, men ändock en 4.
Solidus
2014-07-05
Intressant premiss och schyst actionfilm med hjärna av Tony Scott. Efter ”Man on Fire” gick hans filmer neråt, men ”Déjà Vu” håller sig på godkänd mark och manusförfattarna försöker skapa en historia som går ihop och de gör ett gott jobb med det. Denzel är alltid lika trevlig att se och filmen som helhet är en fantasieggande actionhistoria med tankeverksamhet. Sevärd.

2014-06-29
Som tittare behöver man bara acceptera filmens premisser. Gör man det är det bara att luta sig tillbaka och njuta av åkturen. Jag är fastnaglad under hela speltiden och i vanlig ordning stjäl Denzel showen med sitt fantastiska skådespeleri. Tony Scott visste vad han ville med den här filmen och det blev riktigt jävla bra.