2.6

Deliver Us from Evil

Ralph Sarchie jobbar som polis i Södra Bronx i New York. En antal oförklarliga och skrämmande brott får honom att börja samarbeta med en präst med exorcism som specialitet. Bygger på Ralph Sarchies bok Beware the Night, som bygger på egenupplevda händelser.

Originaltitel Deliver Us from Evil
Regissör Scott Derrickson
Manus Scott Derrickson, Paul Harris Boardman
Genre Action, Kriminalare, Thriller, Skräck, 2010-tal
Skådespelare Eric Bana, Dorian Missick, Sean Harris, Edgar Ramírez, Daniel Sauli, Joel McHale, Sean Bennett, Olivia Munn, Lulu Wilson, Chris Coy, Mike Houston, Antoinette LaVecchia, Rhona Fox, Valentina Rendón, Scott Johnsen, Olivia Horton

Skapad 2019-12-11 av JennyT
En skräckfilm som utforskar det goda samt det onda i likaväl religion som mänsklighet. Varje ljud och bild fick en att sitta som på nålar. Genom att använda sig av gamla trogna trick, till exemp...   Läs mer »

Tatty
2019-12-11
Väldigt bra och spännande film.
Tatty
2019-12-11
Väldigt bra och spännande film.
Robkiller
2019-01-11
Exorcism-film som fungerar oväntat bra... helt ok skådespelare, ryslig stämning och håller intresset uppe.
Dream
2018-07-09
Den här är långt ifrån lika bra som klassikern "Exorcisten" från 1973, men ändå bättre än många andra i (Exorcism/Driva ut andar) - genren. En helt okej blandning mellan action och skräck. Betyg 3.
KyLLo
2018-07-09
Ännu en skräckis om besatthet. Religiösa inslag och klyschor som avlöser varandra. De verkar vilja ge ett helt seriöst intryck, men allt det övernaturliga, dåliga skådespelarinsatser och billiga repliker blir skrattretande. Och det ständiga blinkandet med ljuset är bara amatörmässigt och störande. Tvåan räddas av miljöerna, sminket och att den är skapligt välproducerad.
Tsurugi
2017-11-27
Det där ljudet med skrattande barn är jag väldigt trött på, det känns som det är med i ungefär var tionde film man ser. Här går man lös som bara fan och spelar samma stock-ljud säkert tio gånger. Medelmåttig film som egentligen inte är särskilt sevärd men kan passa som nåt att slökolla på.
Sodastream
2017-04-05
Älskar filmer med besatthet, katolska präster och där det ständigt regnar. Gillar ni denna - se "Stigmata" härnäst.
ekneB
2016-07-04
stark 3a. riktigt creepy rakt igenom och exorcismen i slutet är riktigt snygg!
Solidus
2016-02-14
Skitig Djävuls-rulle med tyvärr för mycket tro på jump-scares. Det känns som en blandning av "Exorcisten" och "Seven" och slutresultatet är en klart godkänd skräckfilm som fick mig att sänka ljudet flera gånger.
S_Griffon
2016-02-10
Tar sig mot slutet. Undrar varför barn i såna här filmer har så läskiga leksaker?!